Докато чакаме първия Mustang с централно разположен двигател

67% от купувачите на Mustang залагат на V8, четвърт го поръчват с „ръчка”

Пламен Георгиев,
Ford Mustang Dark Horse

, Ford

Ford Mustang Dark Horse

С амо часове ни делят от дебюта на най-впечатляващия Mustang в историята на модела. Носи обозначението GTD и е с централно разположен двигател и голямо крило над задната врата. Моделът вече е бил показан на отбрана публика преди дни, а днес трябва да дебютира на изложението в Монтерей, Калифорния. От този дебют ни дели само часовата разлика.

Докато чакаме да видим Mustang GTD, ще обърнем внимание на стандартното, седмо поколение на модела, за който са подадени над 13 000 поръчки до момента. Данните показват, че 67% от клиентите са поръчали своето „пони” с V8 двигател. Почти четвърт от клиентите са избрали ръчна скоростна кутия.

Но това няма как да ни изненадва, все пак V8-ръчка е класическа формула за истинските фенове на масъл карите и модела. Но тук се намесва и още един фактор, заради който се залага на мощния 493 к.с. V8. Това е несигурното бъдеще на двигателя с вътрешно горене.

Ford Mustang вече е самотник в сегмента на класическите американски muscle cars, след като основните му конкуренти, Chevrolet Camaro и Dodge Challenger, бяха пенсионирани. Макар да очакваме тяхно завръщане, техните заместници ще разчитат на тока за задвижване.

Това прави Mustang V8 последния представител на умиращата порода достъпна американски V8 спортни автомобили. Очакваната появата на Mustang GTD дори се смята за възможен сигнал за края на жизнения цикъл на конвенционалния Mustang, макар от Ford все още де няма никаква официална индикация за бъдещето на модела. За момента поне е ясно, че конвенционалният Mustang се радва на отлични продажби. Дано остане така още дълги години.

Ford Ford Mustang Форд Мустанг