Дизайн шефът на Mercedes: фокусът това десетилетие е 60% върху SUV

Изглежда логично, след като миналият месец писахме, че компанията подготвя драстично орязване на броя каросерии, като засегнати основно ще са комбита и купета

Пламен Георгиев,
Горден Вагенер

, Mercedes-Benz

Горден Вагенер

Г орден Вагенер се присъединява към Mercedes-Benz през 1997 г., а през 2008 г., на 38-годишна възраст става шеф-дизайнер на компанията. Той трансформира бранда от консервативното до една от най-мощните луксозни марки в света. В момента Вагенер следи всичко, което Mercedes създава – от автомобили до шоурумове, включително всичко дигитално.

Той обаче твори в дизайнерското си студио в Ница, Франция, а не в централата на Mercedes, макар да е член на борда на директорите. Като една креативна личност, той не иска да седи на безброй скучни заседания, иска да твори.

Британското издание Car Magazine се среща с Вагенер, за да разбере какво следва оттук насетне за него и марката. А простият отговор на този въпрос е, че всички погледи са насочени към SUV.

Фокусът това десетилетие е 60% SUV, 30% седани и 10% специални автомобили, например спортни коли и други. Между тях има и кросоувър възможности – нисък седан и висок SUV.”

През февруари писахме, че стратегическият план на Mercedes-Benz предвижда драстично намаляване на моделната гама, продиктувано от счетоводителите и финансистите на компанията. Очаква се да оцелеят 14 от 33 каросерии.

Другият акцент на Вагенер и екипът дизайнери на Mercedes е насочен върху вътрешното пространство в автомобилите.

„Когато си заклещен в трафика, ще искаш това „трето пространство” [нито домашното, нито офисното]. Нашите EQS и EQE автомобили вече създават повече пространство, но те са по-ниски, което ги прави по-аеродинамични, което е от особено значение за електромобилите. Но може би един ден ще има Mercedes, който прилича малко повече на F 015.”

suv Горден Вагенер Mercedes-Benz