С игурно е, че Challenger SRT Demon няма да се продава в огромни количества (3000 за САЩ и 300 за Канада тази година), но определено вече върши това, за което е създаден: да вдига шум и да предизвиква емоции около марката Dodge.
А такива са гарант, тъй като кола, която тръгва с вдигнати във въздуха предни гуми, е истинска емоция. Друг факт около модела е, че National Hot Rod Association (NHRA), органът, грижещ се за всички въпроси и състезания на ¼ миля, е забранил появата на Demon на стартовата линия за гонки на четвърт миля, защото не разполага с оборудване за безопасност за подобни надпревари.
Всичко това ни води логично до частта с цифрите. Dodge казва, че Demon генерира 840 к.с. и ускорява до 96 км/ч за 2,3 секунди, като при старт генерира 1,8 g. Ако ускорението продължи, четвърт миля ще бъде взета за 9,65 секунди при скорост от 225 км/ч.
Сравнен с Hellcat, 6,2-литровият V8 в Demon се възползва от две горивни помпи, вградени в една обща конструкция, суперчарджър с обем 2,7 литра (вместо 2,4), налягане от 14,5 psi вместо 11,6 и червена граница на оборотомера при 6500 об/мин (вместо 6200).
Друг любопитен факт е, че Demon е около 100 кг по-лек от Hellcat, като по-голямата част от това намаление е дошло след отстраняване на всички пътнически седалки в купето. Точно така, няма грешка. Като екстра ще се предлага възможността за монтиране на задни и предна пътническа седалки, но очакванията на компанията са, че повечето хора ще изберат само една предна пътническа седалка.
Колелата на Demon са другото нещо, което заслужава внимание. Диаметърът им е 457 мм, а широчината им е 280 мм. Обути са с гуми за драг състезания 314/40R18 Nitto NTO5R. Това значи, че Demon е първият сериен автомобил, излизащ от завода с гуми за драг. Гумите не са нови като дизайн, но нова е сместа, създадена специално за модела.
Четете още:
Tesla изпревари GM и е най-скъпата марка в САЩ
Зависимостта от дизелите заплашва луксозните марките в Европа
Jeep Grand Cherokee Trackhawk e най-бързият и мощен SUV в света