De Tomaso P72 е зашеметяващ и технологично съвършен

Разчита на централно монтиран V8 от Америка, свързан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. И няма нито един екран в интериора си

De Tomaso P72

De Tomaso

В ъзродената De Tomaso се появи на сцената през 2019 г. с красивия си прототип P72. Но през шестте години след това не чухме много от италианския производител за това кога производствената версия най-накрая ще се появи на пътя. Днес това се променя. De Tomaso разкрива първия си уличен P72 и обещава доставки по-късно тази година. И подобно на прототипа, първият сериен модел на De Tomaso изглежда прекрасно.

De Tomaso

Готовият вече Р72 не се отклонява много от оригиналния прототип визуално, което е чудесна новина. Дизайнът е вдъхновен от De Tomaso P70 от 1965 г., създаден в сътрудничество между основателя Алехандро Де Томасо и Карол Шелби. Дори джантите имат силна прилика с тези на оригиналния P70.

Имаме монокок шаси, оформено от едно цяло парче въглеродни влакна, което се простира от предната до задната подрама. Няма лепене, няма заваряване. De Tomaso казва, че шасито му задава „нов стандарт“ за структурна чистота.

De Tomaso

Говорейки за чистота, интериорът на P72 е просто прекрасен. Няма екрани, няма информационно-развлекателна система. Имаме интериор, подобен на пилотската кабина, проектиран да позволи на собствениците да се съсредоточат върху задачата: шофирането. Ръчно шита бяла кожа и карбон покриват повечето повърхности, докато зашеметяваща подредба на алуминиевите уреди е произведение на изкуството. И всички завършени в розово злато, естествено. Това се отнася дори до открития скоростен лост.

P72 се задвижва от 5,0-литров V8 с компресор, който De Tomaso казва, че е разработен ексклузивно за този автомобил. Компанията заяви преди това, че двигателят е заимстван от Ford Coyote V8 и е настроен от Roush, което предполагаме, че все още е в сила. Говорим за 700 к.с. и 821 к.с., предавани чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия към задните колела!

De Tomaso не публикува данни за ускорение до 100 км/ч и максимална скорост, но не изглежда това да е толкова важно.

De Tomaso P72 няма различни режими на шофиране, но окачването е с тристепенни ръчно регулируеми амортисьори, които позволяват на водача да персонализира колата според предпочитания от него стил на шофиране.

De Tomaso Pantera De Tomaso P72