Н овият завод ще заема площ от около 20 хектара. Той ще е разположен в непосредствена близост до съществуващия завод за батерии в Каменз, на 50 километра от Дрезден.
Със строителството на най-големия и съвременен завод в Европа ще се заеме Deutsche Accumotive, която е дъщерна компания на Daimler. В него ще се произвеждат литиево-йонни батерии за хибридните и електрически автомобили на Mercedes-Benz и smart.
През 2025 г. Mercedes-Benz ще разполага с над 10 изцяло електрически автомобила. През това време компанията ще ускори лансирането на хибридни модели, като ще въведе и 48-волтовите системи. Това обяснява Томас Вебер, член на борда на директорите на Daimler AG. „Високоефективните акумулаторни системи са важен аспект от нашата стратегия. Това не е готовият продукт, а неразделна част от архитектурата на автомобила. Разработката, производството и интеграцията на тези сложни системи се явява една от нашите ключови компетенции.“
Цялата инвестиция в проекта възлиза на около 500 млн. евро. Краят на строителните дейности и стартът на производството са планувани за 2018 г. Производствените мощности на завода ще използват слънчева енергия, съчетана със стационарни системи за съхранение на енергия. На покрива на завода ще бъдат разположени слънчеви панели. Площта им ще е по-голяма от тази на две футболни игрища.
Първият от въпросните над 10 електромобила ще бъде крос-купето EQ, което Mercedes-Benz показа на завършили преди дни салон в Париж. Производството му трябва да започне в рамките на това десетилетие.
Четете още:
Новият автопилот на Tesla е като Биг Брадър: безброй камери и сензори
Три поредни години Dacia оглавява българския автомобилен пазар