Dacia разказа подробности за най-големия си двигател

Най-голям значи четирицилиндров и се монтира в новия Bigster

Пламен Георгиев,
Dacia Bigster

Dacia

Н овият Bigster е оборудван с най-големия двигател с вътрешно горене на Dacia. В основата на системата Hybrid 155, дебютираща в портфориото на Renault Group, е 1,8-литров бензинов двигател, дело на Horse, подразделение на Horse Powertrain, в което френският автомобилен производител и Geely са основни акционери.

Семейният SUV е първият модел, разчитащ на изцяло новоразработен двигател от Horse, който се произвежда във Валядолид, Испания. Развиващ 107 к.с., този четирицилиндров двигател е комбиниран с електромотор с мощност 50 к.с., което прави тази хибридна конфигурация и най-мощната в гамата на Bigster и Dacia.

Какво е специалното тук? Конфигурацията разчита на високоволтов стартер/генератор, батерия с капацитет 1,4 kWh батерия и скоростна кутия с четири предавки за двигателя и две за електрическите мотори.

Bigster Hybrid 155 на Dacia има за цел да направи пътуванията ви до бензиностанцията малко по-редки с 6% подобрение на горивната ефективност в сравнение с предшественика си, Hybrid 140. Той също така предлага регенеративно спиране и може да работи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града, твърдят от Dacia.

Dacia предлага и опции за задвижване за новия Bigster. Има 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор заедно с 48V мека хибридна система. Мощността е 140 к.с., трансмисията е 6-степенна ръчна.

Естествено, на линия е и двугоривната версия ECO-G 140 на бензин и газ. За феновете на 4х4 задвижването има и TCe 130 4x4.

Източник на статията: motor1.com

Dacia Dacia Bigster Concept