Dacia не иска да електрифицира най-продавания си модел Sandero колкото се може по-дълго време. Това казва директорът на продажбите и маркетинга на Dacia Хавиер Мартинет пред Autocar.
„Когато трябва да предложим електрическа Sandero, въпросът е не какво можем да направим, а дали наистина е нещо, което клиентите търсят и искат? Кога ще бъде проблем, че няма EV? Имаме същия въпрос и за хибридна версия на Sandaro. Можем ли да имаме хибрид в Sandero? Можем. Такъв има в Captur и Clio, така че няма съмнения“, казва Мартинет.
Въпросът пред Dacia не е в технологията, а във възможностите и желанията на клиентите. „Искат ли клиентите да платят няколко хиляди евро повече днес, з да купят хибрид? Отговорът е: не особено“, допълва той.
Sandero е направена на архитектурата CMF-B, която поддържа множество видове задвижвания. „Ако обаче отворим всичко към тези възможности, към тях има допълнителни разговори и кой ги плаща? Клиентът“, казва Мартинет.
Липсата на хибриди намалява разходите за инвестициите, което е от полза за клиентите, казва още той. „Взимането на подобни решения е най-трудната част от работата, но мисля, че това показва, че Dacia е от малкото брандове в Европа, които взимат смели решения“, коментира Мартинет.
Dacia казва, че версията на Sandero без турбо, SCe 65, генерира същото количество емисии в рамките на 200 000 км. колкото новия Duster хибрид заради опростения модел и внимателния подбор на материали. Следващото поколение на Sandro се очаква чак през 2027 г. или 2028 г.