Т ърговските резултати на Dacia за първите шест месеца на годината показаха нещо, което е известно от много години насам: Dacia е еталон, по който се равняват други марки. Може и да звучи странно, но е факт, че Citroen, други от т. нар. наследствени производители и част от китайските марки с апетит към Европа искат да повторят успеха на румънската марка.
А той е безапелационен. От януари до края на юни марката отчете почти 500 000 продажби, което представлява ръст от 3,8% спрямо същия период на миналата година. Тези цифри спомагат Dacia да държи 8,3% пазарен дял на Стария континент.
Истинската сила на марката проличава, когато се разгледа пазарът на дребно, т.е. продажбите на частни клиенти. Пазарът, на който всички искат да са първенци. А Dacia просто го реализира. Марката е в Топ 3 по продажби на частни клиенти в Европа, като на седем от пазарите в ЕС марката е в Топ 3. Специално бе изтъкнат фактът, че в Германия Dacia е на четвърта позиция по продажби на дребно, намирайки се в компанията на Volkswagen, Mercedes, BMW и Skoda, който факт бе специално подчертан от Ксавие Мартине, старши вицепрезидент Dacia, който изразя огромното си задоволство от компанията, в която се намира марката на немския пазар.
Преди хората купуваха Dacia, защото беше евтина. Днес хората купуват Dacia, защото харесват автомобила, който освен това е много достъпен“, обобщи Ксавие Мартине.
Иначе лидерът, златната кокошка, е добре познат. Dacia Sandero е с реализирани 165 000 бройки за първите шест месеца, което е ръст от 18,5%. Така моделът заема лидерската позиция по продажби в Европа.
Duster от третото поколение се отчита със 114 000 продажби (+1,7%), като моделът е в Топ 3 по продажби в Европа в SUV сегмента. По-важното е, че новият Duster е приет изключително добре от купувачите. По думите на Мартине, от 15 март до края на юни за новия Duster са приети 60% повече заявки отколкото за третото поколение през същия период на миналата година.
Ето и нещо друго, което е особено показателно за успеха и приема на румънската марка: от 100 клиенти, които купуват Dacia днес, 76 от тях не са имали Dacia преди това. Вицепрезидентът разкри също, че, когато клиент решава да закупи нов автомобил, 68% купуват отново Dacia.
Що касае LPG в гамата на Dacia, клиентите трябва да са спокойно: газовите версии в гамата на марката ще останат на пазара до 31 декември 2034 г. Това, заяви Ксавие, е най-икономичният начин за намаляване на вредните емисии в цялата гама.