П родажбите на Dacia продължават да растат. Бюджетната марка на Renault в момента е силна в сегмент В. В бъдеще планира да се разшири в по-големия C сегмент благодарение на внимателна стратегия. След Bigster, който ще видим през 2025 г., „още два автомобила са на път“, според официално изявление.
В резултат Dacia очаква да достигне един милион продажби през 2030 г., една трета от които ще бъде в C-сегмента. В същия се подвизават VW Golf и производните, но Dacia изглежда ще остане лоялна към платформата CMF-B от B-сегмента.
Към момента няма повече информация за развитието на продуктовата гама, но едно е сигурно: достъпните цени остават приоритет на Dacia, дори когато става въпрос за EV решения. Според производителя повторното използване на стандартната платформа е ключът към ефективността, „като същевременно се намаляват входните разходи и променливите разходи“.
Поради тази причина Dacia ще намали допълнително разходите и ще се възползва от удвояването на обема на глобалната платформа CMF-B за всички марки до 2 милиона броя до 2030 г. В същото време Dacia ще поддържа разходите за научноизследователска и развойна дейност под средните за Renault Group.
Dacia очаква продажбите да се удвоят между 2022 г. и 2030 г. Една от причините за това е фактът, че Dacia очевидно е магнит, 76% от клиентите идват от други марки. Повече от половината (68%) от клиентите, които купуват Dacia, когато трябва да сменят автомобила си, избират автомобил от същата марка.