Н овият шеф на Citroen Тиери Коскас заяви амбициозни краткосрочни цели пред компанията. Той иска през 2025 г. тя да продаде 1 млн. автомобила, съобщава Autocar.
За сравнение, през 2022 г. компанията е продала 680 000 коли. Коскас е известен с добрите си резултати в предишната компания, в която работеше – Renault. Сега той иска да надскочи очакванията във всички региони.
Конкретно в Европа Citroen има 4% пазарен дял. Той иска да го увеличи до 5%, което значи още около 140 000 автомобила годишно отгоре на досегашните продажби. Общо в Европа се продават около 14 млн. нови коли на година.
Основна задача за това постижение ще се падне на новите e-C4, e-C4 X и C5 Aircross в хибридната му версия. Всички те се подготвят в момента. Паралелно с това Citroen ще акцентира и над познатите характеристики на марката, включително комфорт, семплота и устойчивост.
По-голям фокус ще попадне върху развитието на Citroen извън Европа. Делът на компанията е около 20%, като Коскас иска той да се увеличи до 30%. Това ще е равно на увеличение на продажбите с още около 200 000 автомобила.
Южна Америка и Индия ще са две основни цели за компанията. Коскас казва пред журналисти, че Индия е с огромен потенциал. „Това е пазар за 3 млн. коли на година сега, но скоро ще бъде 5 млн. Можем да се справим добре там“, казва Коскас.
„Не правим евтини коли, но залагаме на достъпността. Ще акцентираме специалните предимства на Citroen срещу конкурентите. Имаме богата история. Нашите коли са известни с комфорта си. В бъдеще ще заложим повече и на семплотата. Имаме някои страхотни идеи“, допълва Коскас.
Той допълва, че се планира и нова идентичност на бранда. Дизайнът ще е по-дързък и ще включва ново лого, „повече цвят и повече радост“, като ще започне да се прилага към края на 2025 г.