П о време на изложението The Quail през август 2021 г., Bugatti обяви, че Bolide ще бъде произведен в тираж от 40 бройки, като още тогава се говореше за стартова цена от 4 млн. евро.
Пистовата машина дойде с обещанието, че това ще е най-безкомпромисният модел, идващ от Молсхайм, предлагайки напълно ново ниво на инженеринг, аеродинамика и технологична иновация.
В основата на Bolide лежи могъщият W16 с четири турбини, около който е изградено най-лекото възможно купе. Освен ниското тегло, друг акцент в разработката е била постигането на максимална притискаща сила, най-ефикасното охлаждане и върховно съотношение мощност-тегло.
Резултатът от това е, че се очаква Bolide да предлага 1600 к.с. и тегло от едва 1450 кг, за да подобри магическата граница на съотношението 1:1 на мощност спрямо тегло. Казваме очаква, тъй като на снимките виждаме Bolide по време на поредната фаза от тестването му.
Макар двигателят да е познат, той е интегриран в Bolide по напълно различен начин. Изцяло новият монокок спрямо Chiron означава, че много от компонентите са преосмислени, в това число охлаждането, трансмисия и окачването. Има дори 3D-принтирани титаниеви детайли. Екипът е настроил 8,0-литровия двигател да се развърта до по-висока горна граница на оборотите. Спирачната система също е оптимизирана спрямо тази на Chiron. При последния те са карбон-керамични, докато при Bolide са карбон-карбон спирачки. Те трябва да се нагреят много, за да достигнат оптималната си ефективност, затова инженерите на Bugatti са проектирали напълно нови спирачни апарати, които генерират и абсорбират топлината много по-ефективно. Спирачните дискове са с диаметър 390 мм, скрити зад 18-цолови „сликове”. Дисковете са монтирани зад карбонови капаци, които предпазват джантите от екстремната топлина.
Доставките на модела към 40-те му клиента ще започнат през 2024 г.