BMW беше критикувана, че не отделя достатъчно внимание на електрическите автомобили. И то, въпреки че компанията е сред първите с такива модели на пазара и разнообразна гама.
Но през цялото време BMW не загърбва хибридите и традиционните двигатели с вътрешно горене. Напротив, компанията ги развива уверено и не дава индикации, че ще спре скоро. И това не е случайно.
Изпълнителният директор на BMW Group Оливер Ципсе казва, че това няма да се промени, съобщава CarScoops. Компанията планира да продължи да предлага разнообразни задвижвания и смята фокусирането само върху едно от тях за грешка.
„Приемаме много сериозно амбициозните политически цели, но не вярваме в едностранни регулации, които ограничават наличностите. Същият принцип важи и за кръговата икономика. Само обхватен подход може да стимулира инвестициите. Защото вече е ясно, че като самостоятелна технология, електричеството води към път без изход. Разликите са много големи дори само вътре в Европа“, казва Ципсе.
Той има предвид разликите между пазарите в отделните страни. В Белгия например има щедри стимули, които миналата година да довели до над 60% пазарен дял за продажбите на нови EV и хибриди. В Италия обаче няма такива субсидии и там делът е 4%.
Според Ципсе е по-важно да се мисли не какво е задвижването, а как да се намалят вредните емисии. При това положение „отговорът е не да мислим в черно и бяло“. „Другите производители вече променят курса си и преосмислят стратегиите си, докато ни сме на правилния път. Дори и законотворците започват да преосмислят позициите си“, казва Ципсе.
Той казва, че компанията ще продължи да развива различни видове задвижвания, за да е готова за всички варианти. Тя все още планира през 2028 г. да пусне и първия си сериен водороден модел, който разработва заедно с Toyota.