Т ретото поколение на BMW X1 ще бъде лансирано на пазара през октомври 2022 г. с два бензинови и два дизелови двигателя, които ще бъдат комбинирани серийно със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя Steptronic и с предно или интелигентно задвижване на четирите колела BMW xDrive (в зависимост от мощността). Непосредствено след това ще последват и изцяло електрическото BMW iX1 xDrive30, както и два Plug-in хибридни модела и два други варианта с конвенционално задвижване и 48-волтова технология Mild-Hybrid. Новото BMW X1 ще бъде произвеждано в завода на BMW Group в Регенсбург, където за първи път модели само с двигатели на вътрешно горене, Рlug-in хибридни модификации и версии с чисто електрическо задвижване ще се правят на една и съща производствена линия.
BMW X1 & iX1
Моделът ще се предлага в изпълнение xLine и M Sport, която наред с други акценти, разполага и с големи отвори за отвеждане на въздуха за охлаждане. Всички варианти на модела разполагат серийно със 17-инчови алуминиеви джанти. 18-инчовите алуминиеви джанти са включени в пакетите оборудване xLine и M Sport, при които могат да бъдат поръчани също колелата с размер 19 инча и - за първи път при BMW X1 – 20 инча. Металиците са 10 на брой.
BMM X1
Интериорът вече следва новата тенденция на оформление, като той е много близък като визия до 2-Series Active Tourer. Централните елементи на този нов тип дизайнерско оформление са плоско арматурно табло, BMW Curved Display, подвижен подлакътник с интегриран контролен панел и ниша за съхранение на смартфони със скрито осветление в предната част на централната конзола.
BMW iX1
За разширяване обема на багажното отделение може да бъде използвана делимата в съотношение 40:20:40 сгъваема облегалка на задната седалка. Обемът на багажника може да се увеличи от 540 на максимум 1600 литра.
BMM X1
BMW iX1 xDrive30 е първият електрически автомобил на марката със задвижване на четирите колела в премиум компактния сегмент. Два интегрирани задвижващи модула на предната и задната ос генерират общо мощност, която при кратковременен Boost достига 313 к.с. Системният въртящ достига 494 Нм. BMW iX1 xDrive30 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди.
Технологията BMW eDrive от пето поколение включва също и високоефективна технология за зареждане с подобен на този при BMW i7 оптимизиран софтуер за зареждане и разположена в долната част на автомобила високоволтова батерия, чиято висока енергийна плътност позволява пробег от 413 до 438 километра. (прогнозни данни).