BMW Group е реализирал общо 2 399 636 продажби на автомобили с марките BMW, MINI и Rolls-Royce през 2022 г., което е спад от -4,8% спрямо година по-рано. Но за това си има редица обективни причини, които е излишно да изреждаме отново. Положителен е фактът, че през последното тримесечия е отчетен ръст от 10,6%.
Другият най-интересен факт е, че BMW успя отново да изпревари Mercedes-Benz по продажби в световен мащаб. Компанията от Щутгард е реализирала 2 043 900 (-1%), докато само марката BMW е продала 2 100 692 (-5,1%) броя. Това ще рече, че двата върли конкурента са разделени от 56 792 бройки.
Друг интересен факт е, че BMW Group е продала двойно повече (107,7%) електромобили спрямо 2021 г. – точно 215 755 броя. Това е грубо около 10% от всички продажби на Групата. Целта е през 2023 г. електрическите автомобили да съставляват 15% от общите продажби на Групата. За това трябва да спомогне въвеждането на i5 по-късно през годината.
В същото време компанията продължава напред с по-нататъшна дигитализация на продажбите и маркетинга. В бъдеще BMW Group ще разчита на директни продажби на 24 европейски пазара, с агенти, действащи като търговски представители – това създава необходимите условия за безпроблемен преход между онлайн и офлайн клиентско изживяване. Тази година ще бъдат въведени условия, които ще позволят на MINI да стартира през 2024 г., а BMW да последва през 2026 г.
BMW M GmbH завършва своята юбилейна година с нов рекорд за всички времена. BMW M отчита ръст от +8,4 % спрямо предходната година, с продажби от 177 257 броя.
Тази година ще бъде много важна година за MINI. Марката празнува 110 години автомобилно производство в основния си завод в Оксфорд и ще представи първите два напълно електрически модела от новото семейство MINI.
Rolls-Royce отчете най-високите продажби в своята 118-годишна история. Бяха реализирани 6021 автомобила (+7,8%). Клиентите са плащали средно около 500 000 евро за своя Rolls-Royce.