Л ансирайки новата платформа CLAR, на която вече стъпват „седмицата” G11/G12 и седанът Серия 5 (G30), компанията BMW започва разгръщането на платформата и в SUV гамата си. Интересното е, че обновлението ще стане много бързо, в срок от само две години.
През следващата година баварците ще лансират третото поколение на X3, построено на въпросното шаси CLAR. Автомобилът вероятно няма да е коренно различен като дизайн, но ще е доста по-лек и, което е по-интересно, ще се сдобие с М-версия. Слуховете донасят, че тя ще е 3,0-литров турбо „шестак”, взет от M3 и M4.
Х3 бе лансиран през есента на 2010 г. и вече е време за нов модел. Имиджовият му събрат Х4 слиза от конвейра по-малко от три години, Х5 (F15) е на приблизително същата възраст, но е много вероятно и двата споменати модела да предадат щафетата на заместници, качени на новата платформа. Новото Х4 трябва да се появи в началото на 2018 г., а новият Х5 дори още по-рано – през 2017 г.
Но това са очаквани (малко или много) събития. Далеч по-интересна ще е премиерата на BMW X7 с триредов салон. Той ще застане на върха на SUV моделната гама, предлагайки щедро количество лукс. Очаква се премиерата му да се състои през втората половина на 2018 г.
Седемместният BMW X7 ще се конкурира с Mercedes-Benz GLS и Range Rover, а стратегически важните за него пазари ще са тези в Близкия Изток, Китай и САЩ.
Същото шаси ще използва и очаквания Rolls-Royce Cullinan, чийто тестови изпитания вече текат по пътищата. Той ще използва и новата система за задвижване на четирите колела на Х7. Според Auto Express, стартовата цена на Х7 ще е около 70 000 паунда. Във Великобритания Mercedes-Benz GLS струва точно толкова, докато Range Rover малко над 75 000 британски лири.
Далеч по-важна за концерна ще е появата на Х2, което се очаква да се случи в края на 2017 г. Той, според Auto Express, ще се различава много малко от едноименния концепт, представен наскоро на салона в Париж. В основата му ще е шасито UKL с предно предаване, което познаваме от Х1 и Серия 2 Актив Турер/Гранд Турер. По-важен, защото конюнктурата на пазара предполага сериозни продажби.
Четете още:
Няма измъкване от мечата прегръдка на Skoda Kodiaq (тест драйв)
Фаровете на Mercedes-Benz ще проектират пътните знаците върху платното
Трите немски колоса и Ford започват изграждане на свръхбързи зарядни станции в Европа