Автосалонът в Шанхай ни показва, че в Китай не се шегуват и имат много луди идеи

И е силно вероятно да реализират повечето от тях

Мартин Дешев,
denza z

, Denza

Denza Z

В ече свикнахме с факта, че китайските автомобили постепенно ще навлязат в целия свят и ще се конкурират във всички класове. Но автосалонът в Шанхай, който се провежда и в момента, ни показва, че амбициите на китайския бранш са наистина много големи, коментира TopGear.

На подобни събития винаги компаниите представят свои прототипи и концептуални модели. В Шанхай също е така, но в много по-големи мащаби и по-смели идеи.

Xpeng например работи по комбинация от хеликоптер и ван. AeroHT е малък, двуместен хеликоптер с шест ротора, който се сгъва и влиза в шестколесен ван. Компанията твърди, че ще започне продажбите още догодина на цена от около 233 000 евро.

Yangwang привлича вниманието с хиперколата U9, а Denza – с прототипа на Z. Zeerk пък залага на футуристичните форми и лукса. Засега суперспортните коли не са основен фокус на китайските марки, които първо гледат да привлекат масовата аудитория.

Затова и SUV-овете изобилстват. MG показа Cyber X, GWM – предложенията от бранда Tank. А внимание приличат и идеите на Hongqi.

Главен дизайнер на Hongqi е Жил Тейлър. Той работи в компанията седем години, като преди това беше главен дизайнер на Rolls-Royce. И казва: „В групата на BMW са нужни между 6 и 8 години, за да може една кола да стане реалност от първите скици до завършен продукт. А тук времето е 18 месеца“.

Именно това скоростно темпо е в основата на успеха. Китайските компании мислят смело и действат бързо, затова техните грандиозни идеи изглеждат и постижими, защото за кратко време могат да тестват и развият различни начини за реализацията им.

коли автомобили китайски автомобили Шанхай