Audi направи „повече от ъпгрейд“ на S3. Спортният модел получи обновен дизайн и подобрени спецификации, за да бъде още по-атрактивен на пътя.
Отвън имаме нова решетка, която променя и позицията на емблемата. Бронята е с още по-агресивни отвори. Фаровете също са обновени и с новия дизайнерски език на марката.
Отзад също има обновена броня с по-изразени контури и нови стопове. Внимание привличат и накрайниците на ауспуха, който е дело на Akrapovic. Задният дифузьор също е осезаемо по-агресивен от досегашния модел.
Механиката също е обновена. Двигателят е все още 2-литров TFSI с 4 цилиндъра. Той обаче е „пипнат“ и вече има 328 к.с. и 420Nm. Това му позволява да изстреля колата от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост, както винаги, е ограничена електронно на 250 км/ч.
Двигателят ще си сътрудничи и с обновена трансмисия. Тя е седем-степенна S-троник, като Audi казва, че е с подобрени време на реакция – времето за смяна на предава при натоварване е скъсено наполовина.
Новото S3 има и разпределител на въртящия момент. Той може активно да разпределя мощта между задните колела. Отпред пък има McPherson окачване и ос, които позволяват по-голяма негативна стойност на вертикалния реглаж. Това подобрява поведението и стабилността в завои и прави волана по-прецизен.
Окачването като цяло е по-твърдо. Има и нов режим за динамично шофиране, включително и ново поколение електронна стабилизация. На разположение са още обновени спирачки, които са вентилирани отпред, малко по-големи и по-дебели, като идват и с двубутални апарати с по-големи накладки. Ъпгрейдите са завършени и от нови гуми от Falken. Audi ще каже повече подробности за интериора и цената на колата по-късно тази година.