Alfa Romeo: Китайските марки ще ни унищожат, ако не сме на висота

Всички трябва да се постараят повече, за да отговорят на конкуренцията

Alfa Romeo Junior Veloce

Alfa Romeo

К итайските автомобилни производители се превръщат във все по-мощен конкурент на световния пазар. Интересът към техните предложения се увеличава, което тласка индустрията и пазара към повратна точка: ще има ли истинска конкуренция между продуктите или ще се прибегне до икономически и регулаторни трикове.

Според Alfa Romeo трябва да е първото. „Трябва да се конкурираме с всички оръжия, с които разполагаме – производителност, стил. Трябва да работим по разходите за производство, за разработка. Ако не се вземат предвид тези фактори, просто ще бъдеш заличен от него, защото няма бариери… Рано или късно това винаги се случва на свободния пазар – трябва да се конкурираме един срещу друг на определени места. Това е част от конкурентната среда, за всяка компания, включително и за автомобилната индустрия. Не засяга само Alfa Romeo”, казва Даниел Гузафаме, продуктов директор на Alfa Romeo пред Drive.com.au.

Той коментира резкия възход на китайските производители и все по-големите им амбиции да увеличат значително участието си на световния пазар. „Разбира се, че всички трябва да са, не притеснени, но да наблюдават внимателно конкурентите и да видят, че има много китайски марки, които вече имат голямо влияние“, казва Гузафаме.

Той отбелязва, че тяхното присъствие в автомобилния бранш не е само със собствени брандове и модели. Те са собственици на все повече други компании или имат партньорства с тях. Конкретно в класа на Junior например Гузафаме посочва, че Volvo EX30 е китайско и се прави в Китай с китайска платформа. Smart е китайски и се прави там, същото важи и за MG. “Kia-та не се прави в Китай, но е на преработена китайска платформа, така че всички в този сегмент са от Китай“, допълва той.

Според него премиум марките са по-малко заплашени от китайските брандове, защото могат да си позволят да искат по-високи цени. Това обаче няма да е вечно, тъй като конкуренцията постепенно ще застине и тях. „Трябва да можеш да предложиш правилния продукт и правилните услуги на правилната цена“, завършва Гузафаме.

Alfa Romeo Европа Китай автомобили коли