К огато кажеш „двигател Ferrari”, едва ли човек би си помислил за Lancia Thema, нали? Но има и такива изключения, за които ще ви разкажем в следващите редове.
Lancia Thema 8.32
Седан с двигател Ferrari! Ако спрем с това, всичко ще е супер. Но липсва много важна информация: това е седан с предно предаване, от който далеч по-евтината Thema Turbo е с няколко десети по-бавна от ускорението за 6,8 сек до 100 км/ч на Thema 8.32.
Мощният 212 к.с. е развит на база 3,0-литровия V8 в 308 GTB. И до днес тази Thema си остава единственият седан с двигател Ferrari.
Mercedes-AMG R63
AMG монтираха 6,2-литровия V8 двигател M156 във всичко, което им дойдеше на ум: от SL до ML. Не бе подминат и ванът R-Class, чието задвижване на четирите колела прехвърляше 503 к.с. върху пътя, за да постигне ускорение до 100 км/ч за 5,1 секунди.
R-Class си беше странна птица, но монтирането на атмосферен V8, който се предлагаше в леко модифицирана форма под капака на SLS,, направи модела трудно продаваем. Направени са само 200 бройки от него.
VW Phaeton W12
Phaeton бе утопичната мечта на Фердинанд Пиех. За него построи „Кристалната фабрика” в Дрезден, където минувачите по тротоара гледаха хора в бели престилки да сглобяват най-луксозния към онзи момент модел. Същият даде платформата си на А8 и Bentley. Но никога не успя да се пребори с Серия 7 и S-Class.
Но се предлагаше с доста интересни двигатели, включително 5,0-литров V10 с 309 к.с. и 6,0-литров W12 с 414 к.с., който беше атмосферна версия на двигателя в Continental GT.
Audi S6 5.2 FSi
Докато VW Phaeton W12 споделяше ДНК с Bentley Continental, в друго кътче на империята Volkswagen се раждаше Audi S6, който заложи на V10 двигателя от Lamborghini Gallardo.
Ок, това не е точната истина, тъй като мощният 429 к.с. двигател с обем 5,2 литра на Audi споделяше малко с агрегата в Lambo, но въпреки това си остава интересен мотор, който ускоряваше модела до 100 км/ч за 5,1 секунди. Но на пътя S6 беше далеч от брилянтното, не беше вълнуващ в завоите, просто не беше това, което се очакваше.
Honda Civic VTi Wagon
Двигателят B18C 1,8 VTEC е един от най-великите 4-цилиндрови двигатели, без който Acura Integra Type R не би се превърнала в икона за ентусиастите. Но на някои пазари, като британския, Honda предлагаше B18C в петвратия Civic и комбито Civic Aerodeck. Дори се монтираше LSD. А какво ще кажате за максималните 8000 об/мин? Но комбито на Civic бе един от тези случай, когато един страхотен двигател се монтира в един обикновен автомобил.