Williams Advanced Engineering (WAE) представи днес последната си иновация: платформа за електрически хиперавтомобили, предназначена да ускори амбициите на производителите на този тип автомобили.
На изложението Low Carbon Vehicle Show, новата платформа EVR е само една от иновациите. WAE показа още новата система Scalable Battery Module (SBM), както и прототипа на електрически мотоциклет Triumph TE-1.
През последната година акцентът върху електрическите хиперавтомобили става все по-осезаем, затова е Williams концентрира усилията си в тази посока, тъй като има пазар за EVR, следователно печалба.
Въпросната платформа може да служи за основа на всякакъв вид електрически конфигурации на хиперавтомобили, от фокусирани само върху пистата модели, при които съотношението мощност-тегло е от първостепенно значение до серийни модели, без значение дали с подвижен или фиксиран покрив. Подобна гъвкавост включва дори и активната аеродинамика.
С батерия с капацитет 85 kWh и пикова мощност 1650 kW (2244 к.с.), EVR би позволила ускорение до 100 км/ч за под 2 секунди, като максималната скорост може да достигне 400 км/ч. Благодарение на EVR теглото може да се задържи под 1800 кг. От британската компания обещават още възможност за супер бързо зареждане за под 20 минути и пробег над 450 км. Има възможности за монтиране на различен брой електромобили (до четири), както и възможност за задвижване на задните или четирите колела.