Ц ифровите технологии навлизат все по-стремоглаво в модерните автомобили и се превръщат в един от основните начини да се отличат от конкуренцията и да привлекат клиентите. И макар много хора действително да харесват технологиите и да ги търсят все повече, винаги има и едно „но“.
Автомобилните производители с охота внедряват цифрови услуги в колите си, като виждат в тях възможност да печелят още пари дори след като продадат колата. Най-вече чрез платени абонаменти за въпросните технологии. Тема, която от години провокира критики и шеги по адрес на компаниите, като някои от тях се отказаха от идеите си, други ги преработиха и „свиха“ амбициите им.
Но темпото на развитие не стихва. Според анализ на Smartcar (не производителят на колите Smart, а компания за автомобилен софтуер) до 2030 г. 96% от всички нови коли на пазара ще са свързани, т.е. ще са с постоянна връзка с интернет и ще предлагат множество интерактивни услуги, съобщава The Drive.
Smartcar са проверили сред шофьорите в САЩ и Европа дали имат интерес към тези услуги и използват ли ги в момента. Цели 76% от тях казват, че досега не са използвали никаква абонаментна свързана услуга в/от/за своя автомобил.
От останалите, които все пак използват такава услуга, 51% са избрали безплатна. Добрата новина за производителите е, че все пак само 11% от всички казват, че нямат никакъв интерес към подобни предложения. Общо 50% биха пробвали абонаментна услуга в колата, но само ако е евтина.
И важно послание към компаниите – това, което вбесява клиентите най-много е, дадена услуга първо да бъде предлагана безплатно и после да стане платена. Това истински разочарова клиентите.
Проучването казва, че клиентите, които все пак са решили да платят, в голямата си част са доволни от цената (74%). Но също така 61% смятат, че за сумата, която плащат, би трябвало да има повече функции, които са включени в цената. А 67% споделят, че биха платили още, ако съответно получат достатъчно стойностни услуги.
Най-желани са асистенция при проблем или инцидент, помощ при поддръжката и… навигацията. Услугата за виртуален ключ, който може да е в смартфона и се рекламира усилено от някои компании, всъщност е на последно място по интерес.