Умните, свързани коли идват, но повечето шофьори не искат да плащат за услугите им

Хората може да искат технологии, но не им се нрави да се абонират за тях

DS Automobiles интериор

DS Automobiles

Ц ифровите технологии навлизат все по-стремоглаво в модерните автомобили и се превръщат в един от основните начини да се отличат от конкуренцията и да привлекат клиентите. И макар много хора действително да харесват технологиите и да ги търсят все повече, винаги има и едно „но“.

Автомобилните производители с охота внедряват цифрови услуги в колите си, като виждат в тях възможност да печелят още пари дори след като продадат колата. Най-вече чрез платени абонаменти за въпросните технологии. Тема, която от години провокира критики и шеги по адрес на компаниите, като някои от тях се отказаха от идеите си, други ги преработиха и „свиха“ амбициите им.

Но темпото на развитие не стихва. Според анализ на Smartcar (не производителят на колите Smart, а компания за автомобилен софтуер) до 2030 г. 96% от всички нови коли на пазара ще са свързани, т.е. ще са с постоянна връзка с интернет и ще предлагат множество интерактивни услуги, съобщава The Drive.

Smartcar са проверили сред шофьорите в САЩ и Европа дали имат интерес към тези услуги и използват ли ги в момента. Цели 76% от тях казват, че досега не са използвали никаква абонаментна свързана услуга в/от/за своя автомобил.

От останалите, които все пак използват такава услуга, 51% са избрали безплатна. Добрата новина за производителите е, че все пак само 11% от всички казват, че нямат никакъв интерес към подобни предложения. Общо 50% биха пробвали абонаментна услуга в колата, но само ако е евтина.

И важно послание към компаниите – това, което вбесява клиентите най-много е, дадена услуга първо да бъде предлагана безплатно и после да стане платена. Това истински разочарова клиентите.

Проучването казва, че клиентите, които все пак са решили да платят, в голямата си част са доволни от цената (74%). Но също така 61% смятат, че за сумата, която плащат, би трябвало да има повече функции, които са включени в цената. А 67% споделят, че биха платили още, ако съответно получат достатъчно стойностни услуги.

Най-желани са асистенция при проблем или инцидент, помощ при поддръжката и… навигацията. Услугата за виртуален ключ, който може да е в смартфона и се рекламира усилено от някои компании, всъщност е на последно място по интерес.

технологични чудеса технологии автомобили коли