Е дно от най-приятните изживявания за почитателите на шофирането е да покарат на хубав път под съпровода на любимата си музика. Затова и качественото озвучение в колата е една от популярните екстри, която винаги привлича вниманието на купувачите.
Обикновено, колкото по-добра е аудиосистемата, толкова по-голяма и тежка е тя. И изисква много повече енергия, което натоварва автомобила допълнително буквално и преносно. А пък и генерира повече топлина, което също не е оптимално. И затруднява инженерите и дизайнерите да намират място за повечето оборудване и големите говорители.
Компанията Warwick Acoustics разработва решение на всички тези проблеми, съобщава TopGear. То се казва електростатични говорители. Самата технология не е нова, но за пръв път се прилага в автомобили.
Warwick успяват да решат някои от основните предизвикателства на технологията, за да е подходяща за кола. И така тяхното творение е изключително тънък говорител, който практически е като лист фолио.
Той може да се разположи навсякъде в колата и не изисква много място. За разлика от предишните версии, които изискваха говорителят да е напълно плосък, тази му модификация може да е зад извивки.
Освен това позволява много по-голяма площ да излъчва звук, вместо той да е концентриран само в малките решетки на традиционните говорители. Може да се монтира не само зад корите на вратите, но и в извивките на таблото или дори на покрива. Това дава много повече възможности на инженерите да развихрят творчеството си.
Имат и друга полза. Традиционните аудиосистеми изискват доста енергия. Почти 1kW за конфигурациите от висок клас. Това е около 32 км. от пробега на електромобил, ако той се движи с 64 км/ч. Но електростатичните говорители използват по-малко от една пета от същото количество енергия без това да се отразява на качеството на звука. И генерират много по-малко топлина.
Освен това имат и още един „бонус“. Докато традиционните говорители се изработват от доста скъпи и не особено екологични материали, електростатичните могат да бъдат доста по-благоприятни за околната среда. И ще струват колкото настоящите аудиосистеми от висок клас, т.е. няма да има увеличение на цената, казват от Warwick Acoustics.
Остава и да станат факт в автомобилите. От компанията казват, че още тази година ще предложи технологията в сериен автомобил, но не казва кой ще е той.