Android Auto без съмнение е много полезна услуга. Тя е харесвана от голям брой хора, заради своята практичност и възможността чрез нея да използват по безопасен начин основните функции на телефона си.
С времето Android Auto се е превърнала в една от задължителните екстри в модерните автомобили. Тя е неразделна част от практически всеки модел с инфотейнмънт дисплей.
Всичко това означава, че би трябвало да е много добре поддържана. За съжаление, това не е точно така, отбелязва autoevolution.
Платформата редовно има различни бъгове и дефекти, които тормозят потребителите. А Google твърде често се бави с решенията и това допълнително ядосва хората и ги тласка към конкурентната CarPlay на Apple.
Проблемите не дискриминират. Притежатели на всякакви смартфони от различни производители и ценови класове редовно съобщават за бъгове. Дори и собствените смартфони Pixel на Google страдат.
Откакто Google обнови моделите Pixel до Android 15 през ноември миналата година, все има проблеми. Най-често Android Auto изобщо не тръгва, когато двигателят работи. Или пък връзката прекъсва редовно.
От тогава досега във форумите за поддръжка на интернет гиганта има множество сигнали. Google ги приема и проверява, но все още няма решение. Някои потребители сами намират временни заобикалки. Например да деинсталират актуализациите на Android Auto на телефона си и да използват стандартната версия.
Това решение обаче не е практично, защото изисква спиране на автоматичните ъпдейти за всички приложения в Google Play. В противен случай телефонът винаги ще качва новата версия при всяка възможност и проблемът се завръща. Или пък да се инсталира актуалната версия през сайта на Android Auto, което също изисква промени в настройките на телефона.
Притежатели на новия Samsung Galaxy S25 също съобщават за проблеми. При тях връзката с автомобила чрез кабел прекъсва безразборно. Обикновено деинсталирането на Android Auto и инсталирането му наново, оправя проблема. И тук Google събира отзиви, но все още не е пуснал ъпдейт, който да коригира казуса.
Интернет гигантът не е коментирал темата и не е давал срокове за завършване на ъдпейтите. Това само подклажда недоволството на потребителите и ги отказва от Android Auto, който иначе харесват и искат да използват.