А втомобилните компании винаги търсят нови начини да печелят. Затова и са готови да предоставят лична информация за клиенти, затова предлагат абонаменти за различни услуги. А сега изглежда, че Ford може би се подготвя да подслуша разговорите ви, за да ви заливат след това с подходящи реклами въз основа на това, което казвате.
Макар Ford да е кандидатствал за този патент, това не означава автоматично, че някога ще го използва. Няма гаранция, че ще влезе в сериен автомобил. Но няма и такава, че няма да влезе, след като е подаден патент. Още повече, че в момента в САЩ има сериозно съдебно дело срещу Stellantis за предоставяне на клиентски данни на трети страни. Но нека не гадаем, само ще обясним, как патентът на Ford би работил.
Забелязана за първи път от Motortrend, патентна заявка 20240289844 е под името „СИСТЕМИ И МЕТОДИ ЗА ПРЕДСТАВЯНЕ НА РЕКЛАМА В ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА“. В нея се описват няколко начина за представяне на насочени реклами на пътниците. На първо място, автомобилът разбира накъде се насочвате на база навигационните данни и може да показва свързани с това място реклами.
Може също така да използва микрофона за гласови команди, за да се събира информация за предпочитанията ви. Например, ако попитате кога даден ресторант затваря, може да получите реклама за друг ресторант наблизо.
Това, което звучи най-притеснително е, че софтуерът може да слуша и определя как реагирате на реклами, за да планират по-подходящи в бъдеще за вас. Във време, когато повечето от нас искат да избегнат облъчването с реклами.
„Методът може да включва като стъпка 506 определяне на потребителските предпочитания за реклами от всеки един или повече аудио сигнали в автомобила и/или история на потребителски данни“, се казва в него. По същество, да кажем, че възкликвате силно и по отрицателен начин, когато се чуете или видите реклама. Системата може на теория да промени начина, по който представя рекламите, за да ограничи тази отрицателна обратна връзка.
Отново да кажем, няма сигурност, че този патент някога ще види бяла светлина в модел на Ford, но дори и мисълта, че се мисли в тази посока е притеснителна.