И ндия слага финални щрихи по най-високия железопътен мост в света. Той ще е по-висок от Айфеловата кула (324 м), но по-важно – от сегашния рекордьор Наджиехе (Najiehe) в Гуейджоу, Китай, който се издига на 305 метра.
Индийското правителство казва, че мостът ще е готов през декември 2022 г. Той ще се извисява на 359 метра на коритото на река Ченаб, която тече през Кашмир и продължава в Пакистан.
Наскоро Министърът на железопътните линии Ашвани Вайшнау (Ashwini Vaishnaw) публикува снимка на моста, наричайки го „най-високият в света дъгообразен мост - Chenab Bridge над облаците.”
The world's highest #arch #ChenabBridge over the clouds. pic.twitter.com/0fkKFc4Nte
— Ashwini Vaishnaw (@AshwiniVaishnaw) February 7, 2022
Стоманеното технологично чудо е перлата в короната на хималайския железопътен проект, който включва дузина по-малки мостове и тунели, оформящи 900-километрова железопътна отсечка от Делхи до Шринагар в Кашмир.
За изглаждането на моста се използва 915-метро кабелен кран, най-високият в света. Дългата 467 метра акра е проектирана да устоява на ветрове със скорост до 266 км/ч и температура от -40⁰С. В конструкцията му е използвана „устойчива на взрив стомана”, за да бъде защите срещу евентуална терористична атака. Военни експерти казват, че мостът ще устои дори и една от 17-те му колони да бъде разрушена.
Индия казва, че дългият 1,3 км Chenab Bridge струва 176 млн. евро, като трябва да изправи на крака крехката икономика на раздирания от редица конфликти Кашмир. За направата му са използвани 28 660 метрични тона стомана и 66 000 куб. м бетон.