Тази чудовищна Lada се движи, при това на ток

Двигателят е сглобен от акумулаторни бормашини

Пламен Георгиев,
Lada бормашини

Garage 54 / YouTube

К олко конски сили генерира един бормашина? А 50? Поне знаем, че са достатъчно, за да се задвижи цял автомобил. Демонстрираха ни го механиците зад канала Garage 54 в YouTube. За пръв за техен проект писахме в началото на миналия ноември, а сега се връщаме отново към руските ловци на митове, които замениха моторните резачки с винтоверти.

Освен, че е в движение, Lada-та е преминала сериозни модификации. Основната е начинът на скрепяване на петдесетте бормашини в един цял блок с малка носеща стоманена рамка. Крайният резултат е нещо, наподобяващо радиален двигател от боен самолет от Втората световна война.

Предизвикателство е и монтирането на цялата тази измишльотина в моторния кош на Lada. Garage 54 са използвали същата кола от своя експеримент с двутактовите моторни резачки. Но е бил допълнително удължен, купето е боядисано, а „дизайнерите“ са се развихрили със зелена боя, широки колесни арки, отзад са монтирали двойни гуми, както и голямо антикрило.

Що касае задвижването на този Франкенщайн, няма батерия, която да захранва задвижващия тракт. Всяка бормашина е с нормална батерия. По време на теста хвърчат искри и е пълна лудница с насочване на този електрически поток, но въпреки това руснаците продължават. И за да е всичко натурално, колата е с ръчна скоростна кутия. Но вместо с помощта на педала на газта, мощността се предава чрез лост. Като бъде преместен напред, той влиза в контакт с метална плоча, затваряйки веригата и задействайки двигателя.

Първият тест свършва със стопяване на окабеляването. С подобрено окабеляване обаче Франкенщайн потегля. Да, със скоростта на човешка походка, но руският гении работи.

Lada Лада Garage 54 бормашини