Е лектрическите автомобили доминираха автомобилното изложение в Париж, но това не спря група активисти да хвърлят огън и жупел и да се залепят за няколко стари Ferrari-та.
В серия от самодоволни туитове, френската фракция на Extinction обяви победа, след като „дузина бунтовници” взеха участие в протест за „осъждане на една замърсяваща индустрия, която се стреми да изпере имиджа си със „зелени” автомобили.” Те продължават с критиките си към компаниите, които промотират „индивидуалния автомобил като транспорт на бъдещето“.
🔥Une dizaine de rebelles occupent le stand de voitures "d'exception" du salon de l'automobile. Ils dénoncent une industrie polluante qui cherche à laver son image avec des véhicules "verts" mais qui continue à promouvoir la voiture individuelle comme transport d'avenir pic.twitter.com/LnfD17C0HL
— Extinction Rebellion France 🐝🌺 (@xrFrance) October 21, 2022
Extinction Rebellion твърди, че автомобилният сектор допринася с 15% от общите емисии парникови газове във Франция и искат възможно “най-голямото разнообразие обществен транспорт.” Те искат и „забрана рекламирането на индивидуални автомобили” и “подобрение на обществения транспорт, за да се намали несигурността на мобилността.”
Ако това не е достатъчно да насълзи очите ви, един член от протестърите облива Ferrari-тата с масло, макар някои издания да твърдят, че това е било боя. В крайна сметка 11 човека са арестувани.
Meanwhile outside the @VW museum, #ScienceRebellion members are camping out in support. We invite the public to come out and join us in the morning. Our demands: https://t.co/rHoXUYTp4L Donate at https://t.co/p7l4GWWTf7 pic.twitter.com/6j1muQR2Ky
— Scientist Rebellion (@ScientistRebel1) October 19, 2022
Инцидентът на автомобилния салон в Париж стана дни, след като подобен протест се състоя на Autostadt във Волфсбург. Членове на Scientist Rebellion се залепиха за пода на експозиция на Porsche.
Един от протестърите се оплака, че Volkswagen били толкова лоши, че не им предоставили кофа, в която да се изхождат. Не им било разрешено дори да си поръчват храна, макар Volkswagen да ги е снабдил с храна и всичко необходимо им.
Протестът е траял над 30 часа, през което време Scientist Rebellion са направили цял списък от безумни искания, едно от които е било шефът на Volkswagen да изиска въвеждане на ограничение на скоростта от 100 км/ч по магистралите в Германия, защото това веднага щяло да доведе до намаляване на вредните емисии с 5,4 млн. тона всяка година.