Мъск заплаши с напускане, ако не му бъдат дадени поне 25% от гласовете в Tesla

Ако не получил нужните му гласове при взимането на решения, Мъск предпочитал „да прави продукти извън компанията“

Илон Мъск

Getty Images

И лон Мъск казва, че се чувства некомфортно да развива Tesla по пътя към лидерството в областта на изкуствения интелект и роботиката, ако не разполага с поне 25% от гласовете при взимане на решения в компанията, което е почти двойно от сегашния му дял.

Това становище милиардерът обяви в X (Twitter преди), заради който остана само с 13%. В отговор на въпроси защо някой, който вече притежава 411 млн. акции в Tesla би се нуждаел от друг компенсационен план, Мъск пише, че „би се чувстват некомфортно да развива Tesla като лидер в областта на AI и роботика, без да притежава поне 25% от акциите с право на глас“. Той казва, че това ще е достатъчно „да е влиятелен, но не толкова, че решенията му да не могат да се спрат“.

Х/Twitter

По-важна е втората част от поста му, в която той казва, че „предпочита до прави продукти извън е Tеsla”. Той вярва, че технологията зад системи като Autopilot и планирания хуманоиден Optimus означава, че Tesla функционира като множество стартъпи, а не само един.

В момента Мъск държи 13% от акциите в Tesla, след като продаде почти толкова през 2022 г., за да финансира покупката за $44 млрд. на Twitter.

Милиардерът се притеснява, че притежаването на под 15% от акциите на компанията е опасно, ако някой реши да превзема компанията.

Коментарите на Мъск идват в момент, в който Tesla понесе най-големия удар по пазарната си капитализация след излизането на борсата. Tesla загуби над $94 млрд. пазарна капитализация.

Искането на Мъск идва в момент, в който той е изправен пред дело за компенсационния му пакет. Акционерът Ричард Торнета съди Мъск и борда от 2018 г., като се опитва да докаже, че съоснователят е използвал своето положение пред борда на директорите, за да „напомпа“ въпросния пакет, който не изисква от него да работи за производителя на електромобили на пълен работен ден.

Източник на статията: autonews.com

Илон Мъск