С ветият Граал за колекционерите: Ferrari 250 GTO от 1962 г. През лятото на 2018 г. RM Sotheby’s продаде един такъв (от общо 36) за $48 млн., с което се превърна в най-скъпия автомобил, продаван на търг.
Каква е логиката (и има ли такава) той да се появи в онлайн платформата за продажба на автомобили Autoscout24.com не е ясно, но очевидно в нея се говори за същия екземпляр, който бе продаден за $48 млн. Сега обявата за продажбата му е за 85 млн. евро!
Към момента би могло да се заключи, че става въпрос и за подранила първоаприлска шега. Още повече, че няма реална снимка на модела. В обявата се казва, че автомобилът се намира при дилър в испанския курорт Марбея, без да се уточнява номерът на шасито. Казва се, че автомобилът е преминал проверка при специалистите от Ferrari Classiche. Останалата част от текста на практика повтаря параметрите, които бяха публикувани преди години на сайта на RM Sotheby's, когато автомобилът бе обявен на търг.
Ferrari 250 GTO е последната еволюция на прословутия модел 250 на марката, който дебютира през 1953 г. и завършва живота си с последния GTO през 1964 г. Печели около 300 състезания по света.
Продаденият на търга автомобил е с номер на шасито 3413 GT, трети от общо 36 произведени екземпляра. Фил Хил шофира този автомобил в „Тарга Флорио” през 1962 г. След това отива при първия си собственик – Едоардо Луалди-Габарди. Той се състезава с него в 10 състезания, като печели девет. В десетото завършва втори.
Габарди получава второ GTO през 1963 г. и продава това с шаси 3413 на друг състезател, Джани Булгари. Същият управлява едноименната бижутерска компания от 60-те до 80-те години.