З а встъпването си в длъжност през 2017 г. Тръмп събра около $107 милиона, докато встъпването в длъжност на Байдън като президент излезе $62 милиона заради пандемията от коронавирус.
Даренията за церемонията отдавна са се превърнали в норма и големи корпорации стават спонсори на тържеството: последното подобно мероприятие бе финансирано от Google, Microsoft, Boeing, Pfizer, AT&T и Uber.
Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли не се съмнява, че администрацията на Тръмп ще се заинтересува от гледната точка на „Синия овал“. General Motors е оптимист: топ мениджърът Мери Бара каза, че автомобилният производител е близо до целите на екипа на новия президент. Интересното е, че този път Tesla не е сред спонсорите на Тръмп, въпреки че според оценките на CNN именно Илон Мъск стана един от най-големите инвеститори в последната предизборна кампания, като е похарчил най-малко $260 милиона.
Мини-революция в автомобилната индустрия на САЩ може да бъде предизвикана от отмяната на Тръмп на субсидиите за електрически превозни средства. Смята се, че Tesla и Мъск ще пострадат по-малко от подобна мярка, но GM, Toyota, VW и Kia поискаха от Тръмп да запази облекченията. Тук ще добавим, че вече бе взето решение да се обмитяват вносните коли от Канада и Мексико. Затова и всеки голям играч в автомобилния бранш иска да е по-близо до президента.