Mercedes-Benz представи една от очакваните премиери за тази година - ЕQE SUV. Това е луксозен всъдеход на базата EQE. По-рано тази година видяхме по-големия EQS SUV.
Като стана дума за база, по-коректно е да се каже, че всъщност говорим за модуларната платформа EVA2, дала начало на вече наличните луксозни електрически автомобили на Mercedes.
Mercedes-Benz EQE SUV
ЕQE SUV е наличен във вариантите 350+, 350 4Matic, 500 и като AMG. Ще се прави в завода в Алабама заедно с EQS. Това дава приоритет на щатския пазар, но догодина ще го видим и в Европа.
Конкуренти в този клас са Tesla Model Y, BMW iX и бъдещия Audi E-Tron, чиято премиера предстои.
Има две неща (може би и три - с техниката), които са константни по отношение на EQE SUV и събратята му - дизайнът на екстериора и интериора. Те следват този на електрическите коли на бранда. EQE почти не се различава от EQS отпред и отзад - дитайли ги отличават.
Новакът е със следните размери: 4863 мм дължина, 1940 мм широчина, 1686 мм височина, 3030 мм междуосие. По-къс е с 262 мм от EQS. А базата му е с 9 см по-малка от тази на седана EQE.
Същото се отнася за интериора с тези екрани, все едно сте в свръхмодерно студио. Материалите са сходни, изработката и т.н. и т.н.
Това уеднаквяване не са харесва на всички сред клиентите на марката (и на потенциалните такива), но това е положението.
Базовата версия 350+ е с един електромотор, задно предаване и 288 к.с. макс. мощност (565 Нм).
Следва 350 4Matic с два електромотора, същата мощност (но 765 Нм), вече двойно предаване, както личи и от името.
500 е с 402 “коня” (858 Нм), 4Matic и два мотора.
А най-отгоре стоят две версии на AMG с означенията 43 (476 к.с., 858 Нм) и 53 (626 к.с., 950 Нм). За последната можете да получите и 687 к.с. (1000 Нм) от пакета AMG Dynamic Plus. Това е най-високата максимална мощност за модела на този етап.
Тук се използват електромоторите и инверторите на AMG.
А ускорението до 100 км/ч отнема 3,5 секунди с най-потентния вариант. Максималната скорост е електронно ограничена на 240 км/ч.
ЕQE SUV получава литиево-йонната батерия на седана - тя е с 90,6 кВч. Може да се зарежда до 170 киловата. Най-големият пробег между две зареждания е 590 км по WLTP, казва Mercedes. Това е по-малко в сравнение със EQE - 660 км, но влияе аеродинамиката, доста по-добра на седана.
А пробегът започва от 460 км, в зависимост от модификацията. Бързото зареждане от 10 до 80 процента отнема 32 минути, а на 240 волта у дома - 9,5 часа.
Джантите са с размери от 19 до 22 инча. Машината тежи 2600 кг. Багажното пространство е 520 литра - почти същото като на EQC, който обаче не излиза от същата платформа. Това е повече, отколкото при седана EQE (430 л).