Renault 5 е един от класическите и обичани модели на френската марка. През 2024 г. той ще се завърне в нова форма – електрическа, съобщава AutoExpress.
Вече са засечени и прототипи на колата по пътищата. Колите са с пълен камуфлаж, като крият почти всеки детайл на колата с изключение на малка част от фаровете и стоповете. Дори и задните странични стъкла са с камуфлаж, което показва желанието на Renault да запази в тайна дизайна на колата максимално дълго време. Компанията все пак намеква, че дизайнът е максимално близо до прототипа R5, представен през 2021 г.
Според източниците на AutoExpress, Renault 5 ще е първият автомобил с новата платформа CMF-B EV, която е специално разработена за малки електрически коли. Тя ще бъде използвана и от бъдещия Nissan Micra.
Renault 5 ще е директен конкурент на Volkswagen ID2.all и MG4. Колата ще има пробег от около 400 км. с едно зареждане, когато е в топ версията с 52kWh батерия. Базовият модел ще е с 40kWh батерия и съответно по-малък пробег. Очаква се колата да използва система за бързо презареждане при съвместими станции. Така за 30 минути може да се зареди пробег за около 200 км.
Renault 5 ще поддържа и технологията V2G – чрез нея колата ще може да осигурява електричество обратно към къщата в периодите, когато има необходимост от нея или цените са по-високи. Според Renault, това няма да има отрицателен ефект върху батерията на колата, но ще може да се използва само в държави, в които има поддръжка за услугата. Първоначално това ще са Франция, Германия и Великобритания.
Електромоторът на Renault 5 ще развива 134 к.с. и ще е стандартен за всички бъдещи малки модели на марката. Компанията е уверена, че колата ще е не само икономична, но и ще бъде забавна за каране, точно както бяха предишните поколения на 5.
Хечбекът ще е с 5 врати, като ще запази и своята практичност. Компанията ще запази малките размери на колата, като дължината ѝ ще е 3.92 метра, за да е по-маневрена и приятна за градски условия. Очаква се Renault 5 да бъде на пазара през 2024 г., а цените да започват от около 20 000 – 25 000 евро.