Zeekr публикува първи снимки на първия си изцяло електрически седан 007, който ще покаже пред публика на изложението Гуанджоу. Моделът въвежда нов дизайнерски език за притежаваната от Geely марка, като готините LED-ове го разграничават от останалото семейство на Zeekr.
Дизайнът на новия модел е надзираван от главния дизайнер на марката Стефан Сиелаф, познат с предишната си работа в Audi и Bentley. Вместо да адаптира разделените фарове от другите модели в гамата, при 007 те са едноелементни, като светлинна лайстна през широчината ги свързва. Когато автомобилът е паркиран, тези панели са черни.
Пропорциите и обтекаемите повърхности са типични за модерните електрически седани, като двуцветното третиране на колоните и капаците на огледалата ги карат да изпъкват. Колоните доста приличат на концепта Aston Martin DBX Crossover от 2015 г., докато капака на багажника с формата на раковина и тънки стопове изпраща навява помисли за Lucid Air и Porsche Taycan.
On #ZEEKR007, engineers and designers elegantly integrate high technology and clean exterior design. pic.twitter.com/iV039Xl3BG
— ZEEKR (@ZEEKRGlobal) November 10, 2023
Zeekr не публикува снимки на интериора, но стъкленият покрив позволява да се види дигиталния кокпит на арматурното табло и няколко високоговорителя, намеквайки за висококачествена аудио система. Китайските медии твърдят, че стъкленият покрив на 007 използва технология, наречена “nano-silvered privacy dome”, позволяваща различни нива на прозрачност.
Zeekr 007 е оборудван с трио LiDAR сензори на покрива и предните калници, които подпомагат софистицираната технология за автономно шофиране.
Според Car News China, моделът е дълъг 4865 мм, широк е 1900 мм, висока е 1450 мм, а междуосието е дълго 2928 мм, с която той застава по-близо до Tesla Model S, а не Model 3.
Същата медия казва, че моделът използва платформата PMA2+, която е версия на платформата SEA на Geely. За задвижване ще се грижи един електромотор с 204 к.с. и 350 Нм, който ще ускорява 007 до 100 км/ч за 6,5 секунди. Но спокойно може да предположим, че това е само базовата версия, тъй като 800-волтовата архитектура позволява много повече от един електромотор.