О т средата на тази седмица вече е сигурно, че тол камерите ще ни следят за нарушаване на средната скорост, след като промените в ЗзДП минаха на второ четене в парламента. Нещо повече, за нарушение на скоростта ще ни снимат и общинските камери. С други думи казано, по българските пътища ще настане един голям Big Brother.
Това ще се случи, след като другата седмица промените бъдат обнародвани в Държавен вестник. След това вече КАТ ще започне да използва камерите на Националното ТОЛ управление за доказателствен материал, за да налага глоби. А те няма да са никак малки.
Тази практика се използва и на Запад, но там средна скорост се засича само на магистралите, докато у нас тол камерите ще ни снимат и по всички останали пътища в страната. Сега на дневен ред е да бъдат обявени първите участъци, по които ще заработи системата на управлението, но се говори, че това ще са 50 пътни участъка (трябва да бъдат съобщени), които постоянно ще се увеличават.
Иначе новината, за която разказва Румен Бахов в НОВА, е свързана с пътен терорист, който в отсечката между Вакарел и Ихтиман на магистрала „Тракия“, чиято дължина е 19,2 км, е засечен със средна скорост от 194 км/ч. Водачът е пътувал в посока София, т.е. това е отсечка с изкачване. И въпреки това е взел въпросните 19 км за 6,33 мин.
И тук ние отчетохме нещо много важно в интервюто с доц. Георги Балабанов, експерт в Националното ТОЛ управление. Той казва нещо много важно:
Голяма част наистина превишават тези 10 км/ч, които не се правоприлагат“.
От това следва да разбираме, че движението със средна скорост, превишаваща с до 10 км/ч допустимата граница няма да се наказва с глоба.
С такава, при това много „солена“, се наказват вече тарикатите, които шофират в аварийната лента, за да изпреварят бавните (според тях) шофьори, шофиращи в средна лента. Тези шофьори трябва да знаят, че движение в аварийна лента ще ви струва 1000 лв. при първо нарушение. При повторно нарушение глобата скача на 4000 лв., като тарикатът ще остане без книжка за срок от 6 месеца. А очевидно броят на тези водачи е доста сериозен, защото средно на ден има по около 100 нарушителя, каращи в аварийната лента на магистралите в България.