„Залязва“ ключов бизнес за автопроизводителите – служебните коли

„Виновник“ е увеличената работа от разстояние

Мартин Дешев,
паркинг

iStock

А втомобилните производители от години изкарват добри пари от една важна и специфична пазарна ниша – служебните коли. Според ново проучване обаче интересът на служителите и съответно компаниите пада драстично, съобщава AutoExpress.

Проучването е на организацията Wade MacDonald. Тя открива, че вече само 10% от служителите възприемат служебния автомобил като предимство или полза, която работодателят им може да предложи. В продължение на десетилетия служебната кола беше един от ключовите бонуси при привличане на кадри.

Това беше своеобразен признак на успех, но вече малцина смятат това за така. Проучването показва, че само 5% от редовите служители смятат служебната кола за полза. Същото мислят 10% от мениджърите и 15% от старши мениджърите.

Въпреки това, малцина реално ги използват. Данните сочат, че една трета от старши мениджърите и 44% от директорите имат възможност да използват служебен автомобил, но едва 5% от мениджърите и 9% от директорите го правят.

Според анализаторите една от основните причини е ръстът на работата от разстояние, която се превърна в нещо нормално след пандемията. Предишно проучване на организацията сочи, че 10% от хората работят в офис постоянно. Останалите или редуват офис дните с работа от разстояние, или вече са напълно дистанционни. Така служебният автомобил губи смисъл, особено като се има предвид и ръстът на цените на горивата.

служители втора ръка автомобили коли