В ече никой в автомобилния бранш не отрича и не крие факта, че китайските производители са много напред по отношение на цифровите технологии. Техните коли изобилстват от дигитални функции и услуги и това им позволява да се отличават от конкуренцията и да привличат повече клиенти.
Европейските производители също се опитват да направят нещо подобно, но засега повечето такива усилия са минимални. И както се казва в класическата поговорка: Ако не можеш да ги победиш, присъедини се.
И така Volkswagen обмисля да използва китайски технологии, за да ускори производството и предлагането на умни коли, съобщава InsideEVs. Германският гигант може да разшири партньорството си с Ecarx, за да разработва и продава умни коли в Европа и САЩ.
Ecarx е китайска компания, зад която стои друг гигант – Geely. Тя вече работи с Volkswagen за умни коли в Бразилия и Индия. В тях се използва системата Antora 1000 на Ecarx, която включва собствен чип и софтуер и предоставя функции и услуги за дигитален кокпит, включително гласово разпознаване и навигация.
Двете компании сега обмислят да предложат още съвместни модели и в САЩ и Европа. На Стария континент това може да стане факт през бранда на Skoda. Засега няма конкретни срокове в плановете. Намеренията са по-скоро на проучвателна фаза, но биха могли да станат факт сравнително бързо, ако се вземе такова решение.
Изпълнителният директор на Ecarx Шен Жиу коментира пред Reuters, че конкуренцията в Китай е „брутална“ и това мотивира компаниите да се развиват много бързо. В Китай един продуктов цикъл е около три години, т.е. след това е време за нов модел. В другите страни той може да бъде удължен до 10 или дори 15 години на места, казва Жиу.