Вярност от "Корола" за единадесети път

defaultimg

netinfo

Н аправих изследване, свързано с асоциативното мислене, като имах за цел да разбера с какво хората свързват японската марка "Тойота".

Задавайки дума по дума от всякакви области, очаквах в замяна асоциация и когато казвах "Тойота", чувах насреща не какво да е, ами... "Корола".

Възможно е тъкмо това да е най-истинската "Тойота", а може и да греша. Факт е, че на пазара в момента върлува 11-ото поколение на популярния седан на производителя от префектура Айчи, а естественият отбор играе роля и в атомобилния бранш.

Балансът е основният принцип, с който са се съобразили японците, когато са проектирали новата Корола. Външният вид е променен, спрямо този на предшественика, като бърз поглед отстрани създава усещането за по-дълга каросерия.

До голяма степен това е точно така, тъй като Е160 (според моделната номенклатура на "Тойота"), е със 100 мм по-дълга база, спрямо тази на Е150.

Налице е и увеличената предна решетка, която сякаш настоява за сериозност, когато се материализира в огледалото за обратно виждане.

Важно е да се отбележи и напредъкът в аеродинамично отношение. Дизайнът е и функционален, след като коефициентът на челно съпротивление вече е 0,27 - постижение, с което малко модели от ниския и средния клас могат да се похвалят.

Не само външно, но новият член на семейство Корола е по-голям и отвътре. Това е, може би, първото впечатление, което може да си създаде човек, когато седне в купето.

То е по-просторно и комфортно, със значително повече място за краката на пътниците отзад, по-ергономични  седалки и огромен багажник.

Мястото за пътниците на задния ред седалки е значително увеличено, липсва тунелът в средата на пода, а висок 190 см човек седи без никакви притеснения и неудобства, когато седалката на водача е отдалечена максимално от волана.

За приятното първо впечатление допринася и базово интегрираната мултимедийна система със сензорен 6,1-инчов екран.

Колкото до задвижването, в гамата са включени един 1,4-литров D-4D турбодизелов двигател с мощност 90 к.с. и два бензинови двигателя, съответно 1,33-литров Dual VVT-i двигател с максимална мощност 99 к.с и 1,6-литров двигател със системата Valvematic с пикова мощност 132 к.с.

1,4-литровият D-4D вариант може да бъде съчетан с автоматизираната ръчна трансмисия на Toyota MultiMode, а 1,6-литровият бензинов двигател може да бъде куплиран с новата автоматична скоростна кутия Multimode S.

Тъкмо последната е и голямото нововъведение в Е160.

"Multidrive S" представлява безстепенна автоматична механична трансмисия, използваща металогумен ремък за предаването на въртящия момент между трапецовидните ролки.

Благодарение на тази технология, която е допустима за неголемите мощности, тази CVT трансмисия осигурява по-голям коефициент на полезно действие и е по-безшумна.

"Multridrive S" предлага три режима на настройване от страна на водача. Единият е напълно автоматичен, плавен режим, другият е спортен режим, а третият - 7-степенен сенквенционален режим с ръчно управление.

В автоматичен режим системата е оптимизирана за тиха работа и нисък разход на гориво и постига прецизно отношение между предавките и двигателя през цялото време, като следи ъгъла на педала за газта, скоростта на превозното средство и спирачната сила.

В 7-степенния режим "Sport Sequential Shiftmatic" може да се избира предавката чрез лоста за избор или чрез перата на волана за смяна на предавките.

В спортен режим системата е оптимизирана за бързи реакции и директен контрол на двигателя. Когато автоматиката установи, че намалявате скоростта, системата преминава на по-ниска предавка (предавателно число) и прилага спирачно действие на двигателя, за да подпомогне спирачната сила. При излизане от завои системата използва логика за смяна на по-ниска предавка, за да гарантира, че сте избрали оптималното предавателно отношение за необходимото ускорение.

Освен спортен нагон, новата Корола е и безопасна. Моделът получи максимална оценка от 5 звезди с резултат 94% за защита на възрастни пътници по системата за изследване на безопасността Euro NCAP. Изследван бе опитен образец със стандартно оборудване със седем въздушни възглавници.

11-ото "венче"* в цветната градина на "Тойота" е нов модел за европейския пазар, но добре познат на верните фенове на марката. Това е един от най-продаваните седани в света, като в момента фамилия "Корола" е присъствала в ежедневието на над 40 милиона собственици на планетата.

* "Корола" в превод от английски означава "венче" на цвете.

Източник на статията: Vesti.bg