К ъде другаде, ако не в Монте Карло. Този уикенд там ще се проведе Гран при на Монако, а това бе идеалният повод Mercedes-AMG да покаже PureSpeed. Наричат го концепт, но това реално си е предсериен модел, който ще е първият в ексклузивната гама Mythos.
Автомобилът бе представен върху плаваща платформа в пристанището на княжеството, като на събитието присъстваха и двамата пилоти не Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, естествено, Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.
Mercedes‑AMG PureSpeed връща марката към уникалната традиция да създава чисти и безкомпромисни автомобили, вдъхновени от състезателните писти, използвайки иновативни материали и модерни технологии. Ограничената серия от 250 бройки ще бъде предложена на най-заклетите фенове и колекционери на Mercedes‑Benz.
Mercedes‑AMG PureSpeed Concept
Един от безспорните акценти в модела е системата HALO, която заменя конвенционалните А-колони на автомобила. Този елемент идва директно от света на Формула 1, в който бе въведен през 2018 г. Той предпазва главата на пилота в случай на инцидент. Подобна на Ф1, в Concept Mercedes‑AMG PureSpeed системата се състои от скоба, която е свързана с тялото на човека в автомобила. В оборудването на модела фигурират и две специално проектирани каски, които още повече подсилват усещането за Ф1 в кокпита на PureSpeed.
Много от дизайнерските елементи в PureSpeed са вдъхновени от Mercedes‑AMG ONE – видимите карбонови части в долната част на автомобила контрастират силно на секси извитите линии в горната част на купето.
Дизайнът на джантите се характеризира с уникалните карбонови полупокрития, целящи оптимизиране на аеродинамиката.
Типичен за спортните автомобили е дългият преден капак с много ниска предна част, с ясно изразен „нос на акула“. Отпред също виждаме прилики с Mercedes‑AMG ONE – широкият въздухозаборник и тъмната, хромирана звезда на Mercedes. Малки, прозрачни дефлектори отпред и отстрани насочват въздуха над кокпита.
Много други елементи отдават почит на моторния спорт. Двете „качулки“ над седалките напомнят за легендарни модели като 300 SLR, с който Стърлинг мос и Денис Дженкинсън печелят „Миле Миля“ през 1955 г., постигайки рекордна средна скорост от 157 км/ч по обществена пътна мрежа.
Цветовото изпълнение – от основния нюанс на червеното от Льо Ман до графитено сивото с черна AMG шарка – нашепва за цветовата украса на победителя от „Тярга Флорио“ през 1924 г. Този Mercedes е боядисан в червено, който цвят обичайно е запазен за италианските автомобили. Германските състезателни автомобили са боядисвани в бяло по онова време. Червеният цвят е предназначен да отблъсква феновете, които правят всичко възможно, за да спрат напредъка на немските конкуренти, но виждайки червено, те се отдръпват. Схемата сработва. След 6:32 ч и състезателна дистанция от 432 км, 2-литровият Mercedes с №10 пресича финалната линия пръв, зад волана му е Кристиян Вернер. Както се вижда, №10 се вижда и върху Concept Mercedes‑AMG PureSpeed в чест на 100-годишнината от победата в „Тарга Флорио“.