Това не е герой от „Furiosa: А Mad Max Saga”, а новият камион на Kenworth

Kenworth SuperTruck 2 прилича на влак-стрела, който иска да удари Tesla Semi в земята

Kenworth SuperTruck 2 камиони

Kenworth

Kenworth представи своя експериментален SuperTruck 2, създаден като част от програма на Department of Energy в САЩ. Той изглежда като творение от бъдещето, като основното при него е било оптимизиране на аеродинамичната му обтекаемост. И се е получило, коефициентът на челно въздушно съпротивление е редуциран с 48%.

За да бъде постигнато горното, камионът вече изглежда по-скоро като влак-стрела, а колелата са изцяло скрити. SuperTruck 2 е с дигитални странични огледала. Ето и нещо доста любопитно за возило с подобни размери и предназначение: камионът е с променливо въздушно окачване, което може да регулира пътния просвет, за да помага за оптимизиране на аеродинамиката.

Футуристичното оформление продължава и в интериора, където виждаме централно разположено шофьорско място (като при Tesla Semi) и 15-инчово дигитално приборно табло.

Зад кокпита е спалното отделение със сгъваемо легло, под което има кушетка. Пред тях е разположена подвижна масичка.

Задвижването е поверено на двигател PACCAR MX-11 с 48-волтова мека хибридна система със ново поколение литиево-йонна батерия, генериращ 446 к.с. мощност. Батерията позволява захранване на вентилатора, електрическото серво и помпите на HVAC системата, които преди това са се захранвали механично. От Kenworth казват, че само перката на радиатора за охлаждане на двигателя може да „изсмуква“ до 81 к.с.

Освен че помага за подобряване на ефикасността, хибридната система позволява водачът да се обслужва с нужното му електричество през нощта, без да е необходимо двигателят да работи. Това помага за намаляване на вредните емисии, тъй като много често шофьорите на камиони оставят двигателя да работи, докато си почиват.

От инженерния екип, работил по двигателя, казват, че модерният дизелов двигател постига около 47% ефективност, докато Kenworth са стигнали до 55,7%, което е огромно постижение. То ще позволи да се намали разходът на гориво с 10%.

Освен ефикасните аеродинамика и двигател, SuperTruck 2 и ремаркето му са много леки. Общото им тегло е 11 839 кг, което е с 3221 кг по-малко от стандартната конфигурация.

За намаляване на теглото са спомогнали десетте концептуални гуми, които снижават масата със 161 кг, освен това са с много ниско съпротивление при търкаляне. Използван е и по-малък резервоар от 303 литра.

От Kenworth са целили постигане на 100% подобряване на ефективността спрямо модела Т660 от 2009 г., който е „най-ефикасният влекач за времето си“. В крайна сметка е постигнато 136% по-добра ефикасност.

Макар SuperTruck 2 да е с дизелов двигател, влекачът е проектиран така, че да могат да се монтират горивни клетки, резервоари за газ или батерии, без това да налага промяна на кабината.

SuperTruck Kenworth Kenworth SuperTruck 2 камиони