Alfa Romeo и Zagato дръпнаха покривалото от единствената по рода си Giulia SWB. Както предполага името, моделът започва жизнения си път като спортен седан, след което междуосието му е скъсено, за да се създаде визията на двуврато купе без задни седалки.
Донорът е Quadrifoglio с неговия V6, но италианската каросерийна фирма ъпгрейдва модела до спецификациите на GTAm, запазвайки 6-степенната механична скоростна кутия.
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Дизайнът отпред е кръстоска между минало и настояще, като дизайнерите са черпили вдъхновение от Alfa Romeo SZ, използвайки LED фаровете на Giulia 2023. Задният дизайн Kammback споделя идеите от Giulia TZ, а масивният спойлер на GTAm е премахнат, за да се запази елегантният облик.
Масивният дифузьор приютява два ауспуха, с което се прави реверанс към Gran Turismo Alleggerita modificata. В типичния за Zagato похват, покривът е леко хлътнат по средата, а рязко скосената предница завършва с въздуховод точно над триъгълната радиаторна решетка.Типичните дръжки на вратите са премахната, като те се отварят чрез бутон върху В-колоната. Всеки панел по купето е пипнат от дизайнерите и изработен от карбон.
Сърцето на този уникално изглеждащ автомобил е битурбо 2,9-литров V6, напомпан до спецификациите на GTAm. Това значи 541 к.с. и 600 Нм въртящ момент. За разлика от оригиналната GTAm, която се продава само с 8-степенна автоматична трансмисия, мощността се предава към колелата посредством 6-степенната механична скоростна кутия на Quadrifoglio.
А защо някой си прави труда на направи такъв автомобил в един единствен екземпляр? Защото Zagato иска да отбележи 100-годишнината от първото си сътрудничество с Alfa Romeo. През 2021 г., век след 1921 Tipo G1, проектът получава зелена светлина. Тогава базираната в Милано компания получава запитване от германски клиент, който има специално отношение към автомобилите. Той притежава не само SZ и 8C Competizione, но и няколко модела Aston Martin by Zagato.
Резултатът е този, който виждате на снимките. Изглежда страхотно.