Това е манифестът на Lancia за следващите 10 години

Електрическото купе Pu+Ra HPE Concept показва визията на марката за бъдещето, но с дебели препратки към миналото

Пламен Георгиев,
Lancia Pu Ra HPE Concept

, Lancia

Lancia Pu+Ra HPE Concept

Lancia представи концепцията Pu+Ra HPE, с което поставят началото на истинската електрификация на марката. Може да се каже дори: новото начало на марката. Проблемът е, че то е поредното. Да видим докъде ще стигне този път.

Но поне продуктът, който дава поредния старт, е впечатляващ като визия, черпил вдъхновение от Stratos, Beta и Flaminia, и даващ поглед към бъдещия облик на марката.

Името “Pu+Ra” идва от новия чист (PUre) и радикален (RAdical) дизайнерски език, докато “HPE” значи “High Performance Electric”, поредно намигване към миналото и Beta HPE от 70-те години, чието обозначение значеше “High Performance Estate”.

Lancia

Подобно на емблематичната Stratos, вдъхновена от абстрактния концепт Stratos Zero, сега дизайнерите на Pu+Ra HPE са се вдъхновявали и от скулптурата Pu+Ra Zero от миналия ноември.

Трилъчият светлинен подпис отпред е реинтерпретация на характерната радиаторна решетка на марката. В задницата се виждат директни заемки от Stratos.

Lancia

Интериорът трябва да осигури „домашен уют” за пътниците, затова и от Lancia са си партнирали с италианската мебелна копания Cassina.Но подобен дизайн няма как да влезе в серийно производство, просто дизайнерите са били свободни да се развихрят както с форми, така и с материали.

Lancia

Pu+Ra HPE използва мотора, батерията, окачването и спирачките от задаващата се напълно нова Ypsilon. Lancia се цели в пробег над 700 км с нея, пълно зареждане на батерията за малко над 10 минути и консумация на енергия от под 10 kWh на 100 км.

Lancia

Трябва да отбележим новия интерфейс S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), който ще персонализира пътното изживяване на водача и пътниците, адаптирайки атмосферата в автомобила на база настроенията и навиците на пътниците. Аудио системата, климатикът и функциите за осветяване ще се регулират чрез натискане на бутон или с гласови инструкции, това ще става благодарение на технологиите Chameleon и TAPE (Tailored Predictive Experience). Всички тези системи ще дебютират в новата Ypsilon, след това и в други автомобили от портфолиото на Stellantis.

Първият сериен електрически модел на Lancia ще е новата Ypsilon през 2024 г., като от 2026 г. марката ще лансира само електрически модели. През 2028 г. трябва да дойде нова Delta, когато Lancia ще продава само електромобили.

Lancia Lancia Pu+Ra HPE Concept