С лед години на слухове и мистерии, Red Bull най-накрая разкри пистовото произведение на изкуството на гения Ейдриън Нюи. RB17 бе показан по време на Фестивала на скоростта в Гудууд. Двуместният болид генерира над 1200 к.с. от електрически асистиран 4,5-литров атмосферен V10, способен да се развърта до... 15 000 об/мин. Всичкото това нещо тежи 890 кг...
Ненормалната последна цифра се дължи на карбоновия монокок, който използва двигателя като основен заздравяващ компонент за шасито. Мощността отива към задните колела посредством 6-степенна секневнциална кутия и хидравлично заключващ се активен диференциал с ограничено приплъзване. Кутията няма задна предавка. Движението на заден ход се осигурява от електрически мотор.
Сам той генерира 200 к.с., като атмосферният V10 осигурява останалите 1000. Максималната скорост е 350 км/ч.
Както се вижда и очаква от автомобил, конструиран от Нюи, RB17 е подчинен на аеродинамиката. Казва се, че творението му генерира невероятните 1700 кг притискаща сила, т.е. почти двойно на собственото си тегло. Предните и задните крила имат аеродинамични елементи.
Всичко друго също е подчинено на движение на писта. В четирите края имаме т. нар. pushrod окачване, активен контрол на височината на каросерията, както и специален режим за повдигането й, за да се преодоляват легнали полицаи. Монтирани са също хидравлично асистирано кормилно управление и карбонови спирачни дискове, като само задните спирачки са от типа brake-by-wire.
Това, което казват от Red Bull, е, че в симулатора RB17 е завъртял обиколка на „Силвърстоун“ по-бързо от болид от Ф1. Сравнението не е случайно, автомобилът ще се предлага на избрани хора в клиентска програма, която ще им позволява да го шофират на писта, но под зоркия поглед на екипа на Red Bull. За тях ще се отливат специални седалки, колоната с педалите е регулируема. Гаранцията е 2 години/4000 км.
От компанията твърдят, че хиперавтомобилът е достатъчно издръжлив, че да бъде пилотиран 24 часа без сервизиране. Иначе основен ремонт ще се прави на 8000 км, ако въобще някой достигне до тази цифра, защото това произведение на изкуството е достойно и да бъде само съзерзцавано.
Истината е, че между готовият автомобил и този ще има разлика. Ейдриън Нюи сам потвърди това, като каза, че процесът по развитието не е завършил, напротив, тепърва предстои, но всичко трябва да е готово преди март 2025 г., когато британецът ще напусне Red Bull.
Обещаната серия от 50 броя е разпродадена. Производството ще започне догодина, като интересна остава да видим колко милиона ще е цената.