В сяка година приблизително 1,25 млн. човека намират смъртта си в пътни инциденти. Мантинелата е едно от средствата за предотвратяване на фаталния изход. Тя има различни разновидности и класове, е сега ще ви представим нов вид мантинела, която вероятно би предотвратила този фатален изход в Своге.
Няма съмнение, че компанията изпълнител ще контрира, че e изпълнила европейските стандарти (EN 1317). По света обаче хората монтират нов тип мантинели като тази, която виждате във видеото.
Ще се въздържа да теоретизирам много по темата, защото знам, че нищо от написаното (или казаното) няма да промени нещо в България. Преди месеци беше трагедията на „Тракия”. Все още няма спуснати директиви за задължителни предпазни колани в автобусите. А само преди около два месеца посетих Лондон, където използвах групов автобусен превоз на два пъти. И в двата случая водачът мина през салона, съобщавайки на всеки ред да закопчаем предпазните си колани. Не съм си и помислил да не го изпълня. Същото важи и в случаите, когато пътувам на задната седалка на лек автомобил в чужбина - винаги с колан. Но тук се чувстваме недосегаеми.
Сега се случва тази трагедия, умират 17 човека, а само под сурдинка тук-там се появяват коментари за мантинелата, която е можела да спаси много животи. Очаквам с нетърпение да видя дали ще бъде направена експертиза именно на мантинелата.
Тук ще уточним, че „мантинелата в Своге е била за леки автомобили, не е проектирано да бъде с по-висок клас, за да може да спира тирове или автобуси. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, пред bTV.”
По думите му едно от много предписания към този участък е било за подсилване на мантинелата.
Южнокорейска и австралийска компания въведоха нов вид мантинела, чиято задача не е само да абсорбира енергията при удар. Тя преобразува тази енергия в ротационна енергия, която придвижва превозното средство напред, като така се предотвратява опасността от скъсване на мантинелата. Устройството е колкото гениално, толкова и просто. Пак има нужното количество стомана, но тя се използва като крепежен елемент за въртящите се „бурета”, които предлагат много висока степен на абсорбиране на кинетичната енергия. Изработени са от материал наподобяващ гума. При удар (тестовете са под ъгъл 20 градуса, а по европейските стандарти теглото на автобус трябва да е до 13 тона) тези „бурета” (светолоотразителни) пращат превозното средство по посока на движението. Естествено, че нещо подобно крие потенциални рискове за насрещен челен удар с друг автомобил, но предотвратява най-големия риск – от скъсване.
Системата ABS, въведена от Mercedes-Benz, навърши 40 години
Забравете за Bugatti, Tuatara впряга 1750 „коня”
Това е върхът на сладоледа. Bugatti Divo е най-скъпият автомобил в света