И зпълнителният директор на Ford казва, че не е сигурен дали електрическите автомобили ще са единствената опция през 2035 г., затова е отворен за други опции за задвижване.
Наскоро Джим Фарли бе във Великобритания на 81-то издание на Goodwood Members’ Meeting. Тогава той кара Mustang 289 V8 в Ken Miles Cup, за да отбележи 60-ата годишнина на емблематичния масъл кар. По време на събитието, Фарли говори с Autocar, които му задават логичния въпрос: ще умре ли класическият Mustang с ДВГ през 2035 г., когато би трябвало да спрат продажбите на колите с конвенционално задвижване в Европа.
“Сигурни ли сте?” отговаря Фарли. “Не съм сигурен, че знаем. Когато се нуждаете от Transit за работа, или сте фермер с пикап в САЩ, електрическото задвижване е ужасно решение – дори най-радикалният „зелен“ политик не може да се позволи да е от грешната страна на клиентите.“
“Може би решението ще е водород. Или устойчивите горива ще влязат в употреба. Когато някой започне да ми говори, че знае какво ще е бъдещето, в главата ми прозвучава предупредителен сигнал. Няма нищо сигурно в нашата индустрия.Чувал съм това хиляди пъти: всеки автомобил ще стане електрически, всеки автомобил ще стане водороден, всеки автомобил ще стане дизелов. Има много задънени улици”, философства Фарли.
За разлика от Dodge, който предложи последния Charger с изцяло електрическо задвижване, Фарли каза, че Ford никога няма да направи „Mustang, който не е Mustang”, което значи, че дори Mustang Mach-E не може да замени класиката с ДВГ. Ford ще остави Mustang V8 в гамата си възможно най-дълго, а стига бизнесът да върви добре, компанията ще продължи да предлага специални автомобили като него.