Шефът на Citroen: сравнението с Dacia вече не е „табу“

Очевидно френската марка, която навремето бе технологичното острие на френската индустрия, сега иска да е масова евтина марка, която да се конкурира с Dacia

citroen c3

, Citroen

Citroen C3

Citroen е на път да постигне 5% пазарен дял в Европа, похвали се Тиери Коскас, изпълнителен директор на компанията.

Същият каза, че марката вече не се притеснява от това да бъде смятана за пряк конкурент на Dacia, която постигна впечатляващ пазарен резултат, предлагайки евтини модели, разработени с доказана технология от рафтовете с чести на Алианса.

„Много сме горди да сме популярна марка, която означава да правим достъпни, опростени автомобили, защото има истинска нужда от тях“, каза Коскас, цитиран от Automotive News.

Сравненията с други евтини марки бяха „табу“ по собствените му думи, но „нямаме проблем да кажем, че С3 ще се конкурира срещу Dacia.”

С продадени 147 791 автомобила през първото тримесечие на годината, марката е третата най-голяма под шапката на Stellantis в Европа, макар че изостава от Opel?Vauxhall само с около 5000 коли.

Citroen е тежко зависим от С3 и LCV сегмента. Едно от предимствата за марката е, че тя отново въвежда бензиновите и дизеловите двигатели за пътническото Berlingo. През 2022 г. Citroen реши да извади ДВГ-то от предложението за Berlingo за сметка на BEV опцията. Сега, ДВГ отново е на масата за популярната „баничарка“.

Коскас се надява на допълнителни обеми от лансирането на електрическите версии на новите С3 и C3 Aircross, които очакваме в следващите месеци. От Citroen чакаме също ново, второ поколение C5 Aircross, който ще има и изцяло електрическа версия, както и фейслифти на С4 и С4 Х.

Тиери Коскас Citroen