През 2010 г. "Ламборгини" взриви света с концепцията "Сесто Елементо" (Шестият елемент, ит. ез.)
Година по-късно на салона във Франкфурт дойде и новината, че суперколата може и да влезе в производство.
За жалост от нея ще бъдат сглобени само в 20 екземпляра. Хубавото е, че "Ламборгини" възнамерява да се придържа максимално близо до прототипа.
Вече се появи и скромна информация за "серийната" версия, първите бройки от която трябва да се появят след година или две.
Според Маурицио Реджани, който оглавява развойно-дизайнерския отдел на компанията, моделът ще е с по-голяма твърдост на каросерията и като цяло безопасността ще е на по-високо ниво.
Футуристичният интериор ще бъде запазен, което означава, че позицията и формата на всяка седалка ще бъдат определени индивидуално според желанието и физиката на купувача.
В прототипа седалките са част от карбоновия монокок, като върху легените им все пак са монтирани възглавници.
"Сесто Елементо" ще е изработен изцяло от въглеродни влакна. Двигателят ни е познат от "Гайардо LP 570-4 Суперледжера" - 5,2-литров V10, задвижващ и четирите колела през 6-степенна автоматизирана механична трансмисия.
Максималната му мощност е 562 к.с., което вероятно означава, че ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 2,5 сек, а максималната скорост ще е около 320 км/ч.
Очаква се производството на "Сесто Елементо" да започне по-късно тази година, а цените да са около 2 млн. евро. Миналата седмица същата цена се спрягаше и за "Пагани Хуайра".