Ръст от 16% в продажбите на нови коли в България

Макар да достигнахме кота 50 000 (без 200-300 коли), автомобилната индустрия е може би единствената в България, която все още не е стигнала нивата от 2008 г.

Citroen Автомобилен салон София

, Пресцентър

Citroen Автомобилен салон София 2024

П рез 2024 година пазарът на нови автомобили в България порасна с близо 16% и достигна нива от близо 50 000 на годишна база. Това прави изминалата година втората най-добра относно продажбите на нови автомобили в най-новата история на страната.

За съжаление автомобилната индустрия е може би единствената в България, която все още не е стигнала нивата от 2008 година.

Липсата на държавна стратегия и амбиция за подобряване на автомобилния парк в страната са основен фактор.

Пазарът на мотоциклети и мотопеди също е във възход с ръст от 23%, докато продажбите на камиони (N2+N3) са се понижили с около 22%.

Асоциацията на автомобилните производители (ААП) вярва, че няколко са факторите за този ръст въпреки липсата на държавна политика:

Потребителите все повече са наясно, че дългосрочно покупката на нов автомобил пести пари;

Новите автомобили са много по-сигурни по отношение на пасивната и активна безопасност;

Новите автомобили са много по-икономични и функционални;

Не на последно място проведеното Автомобилно изложение в София, което беше и най-голямото в Европа за 2024 г. по отношение на показани марки.

Перспективите за 2025-а и след това остават позитивни. България е в добра позиция бързо да достигне средноевропейските нива на проникване на електрически и плъг ин хибридни автомобили.

По отношение на зарядна инфраструктура, страната е в челото с отлично съотношение на публични зарядни станции към електрически парк.

ААП ще продължи да работи в няколко основни посоки като сред приоритетите са:

Дигитализиране на регистрациите на ППС;

Промяна в катагериите за управление на ППС;  водачите, притежаващи категория В, да могат да  управляват превозни средства, задвижвани от алтернативно гориво, чиято максимално допустима маса е по-голяма от 3500 кг., но ненадвишаваща 4250 кг.; и  да могат да управляват мотоциклети до 125 см3.;

Промени в средата за покупка на нови електрически и плъг ин хибриди;

Създаване на автомобилен регистър, съдържащ информация за всяко новорегистрирано ППС, за периода на неговата експлоатация;

Промени, свързани с действия, манипулиращи километража на МПС;

Обновяване и подмладяване на автомобилния парк;

Диалог с институциите, имащи отношения към пътната безопасност, замърсяване и транспорта в България относно предизвикателствата на България и нуждата от трансформация.

ААП

България ААП регистрация продажби