Peugeot е решил да не разраства гамата от високопроизводителни модели PSE отвъд 508, фокусирайки се върху пътя си към пълна електрификация.
За да сме честни, мислехме [да разширим гамата], но след това на дневен ред дойде приоретизацията, а тук става въпрос само за електрификация,” коментира Линда Джаксън. “Фактът е, че ние инвестираме, като Stellantis, 40 млрд. евро за електрификация и Peugeot е част от това. Ще имаме напълно електрическа моделна гама до края на тази година, при която всеки модел ще има електрическа версия, затова трябва да се поставят приоритети.”
Но Джаксън не отхвърля идеята за спортен модел, изграден на една от модулните EV платформи, използвани в концерна Stellantis, макар към момента да няма нищо решено.
“Кой знае? Няма нищо сигурно. Няма да кажа, че ще лансираме нещо утре, затова не подклаждайте надеждите си.”
Джаксън каза всичко това на „Имола“, където бе, за да види дебюта на силно еволюиралия 9X8 Hypercar в World Endurance Championship. Програмата във WEC е единственият интерес на Peugeot в моторния спорт в момента. Изглежда Джаксън е отворена към идеята за електрическа бегачка за „Пайкс Пийк“.
Такъв е и случаят за темата, касаеща направата на улична версия с пряка връзка с въпросния 9X8 и неговото комплексно хибридно задвижване на четирите колела.
Не съм сигурна, не знам, но можем да го направим“, отговаря Джаксън. “Имаме ли нужда от това или трябва да разработим технология за по-широка гама коли? Това се обсъжда в момента, не сме взели решение. В края на деня става въпрос само за изграждане на имидж, както и на инженеринг и издръжливост, които можеш да постигнеш без да имаш задължително уличен модел. Това е интересен дебат. Не казвам, че няма да имаме такъв.”
Джаксън е казвала преди, че Peugeot е отворен за построяване на 9X8 за пътя, но само ако дойде от някого, който иска да я финансира.