Д епутатите в българския парламент се бият в гърдите, че провеждат най-мащабната реформа в сферата на пътната безопасност. Ако това беше истина, защо вчера в пленарна зала се гласува максимално допустимата скорост за движение на магистрала да остане 140 км/ч? Дотолкова са убедени, че промяната в Закона за движение по пътищата беше приета на второ четене със 165 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържал се“, пише Vesti.bg.
Припомняме, че на първо четене депутатите гласуваха максималната скорост на автомагистралите да бъде намалена на 130 км/ч, а на скоростен път – да бъде 110 км/ч, но на второ четене се отказаха от тези промени.
От началото на месеца най-голямата онлайн медийна група в България „Нет Инфо“ и CarMarket.bg провеждат кампанията за пътна безопасност „Отговорни на пътя“. И надеждите ни бяха, че гласуването на първо четене ще бъде потвърдено при второто четете, за да ограничим изключително високите скорости по родните магистрали.
Единствено Полша е другата страна, която позволява 140 км/ч, но през лятото и с някои условности. Пет са другите държави в ЕС, в които са кара със 130 км/ч, а в останалите страни ограничението е 120 км/ч на магистрала (в Нидерландия през деня дори е 100). В Германия знаем, че има много участъци, в които няма ограничения на максималната скорост, но препоръчителната по закон е 130 км/ч.
Явно обаче родните ни магистрали превъзхождат всички останали със своите качества като настилка, маркировки, виражи, с абсолютно всичко. Няма друго логично обяснение на това решение.