Audi обнови RS3, като обещава не просто по-спортни изживявания, но и пир за всички пет сетива. Разбира се, всичко започва със зрението.
За него RS3 може да ни предложи атрактивен дизайн с разпознаваеми детайли, които веднага да отличат модела. Той е по-спортен, но и функционален с допълнителни въздуховоди и аеродинамични елементи. Фаровете също са с нов стил и „подпис“, който представлява кариран флаг, изработен от 24 светлинни елемента. При използване на матричните LED фарове, могат да се избират и още три дизайна на дневните светлини.
Задницата също е с по-спортен и изразителен стил. Има и по-голям дифузьор. Екстериорът получава и няколко нови цвята, които ще са само за RS моделите. Джантите са 19-цолови в матово черно. Могат да се поръчат и още по-спортни джанти с 10 спици, които да са в сиво или двуцветни.
Пирът за зрението продължава и в интериора. Той е доминиран от тъмни цветове, има нов волан, спортни седалки, повече карбон и спортен стил на дисплеите. Могат да се поръчат и още по-спортни седалки. Комбинира се и повече кожа с другите елементи.
Амбиентното осветление е с нов дизайн и ще реагира на различни събития като например отключването и заключването на колата. Виртуалният кокпит вече има 12,3-инчов дисплей, а вторият екран е 10,1-инчов.
За слуха Audi RS3 предлага плътния и мощен звук на своя 2,5-литров TFSI двигател, който развива 400 к.с. и 500Nm. Той позволява на колата да спринтира до 100 км/ч от място за 3,8 секунди и да достигне максимална скорост от 290 км/ч. Използва и двойна RS изпускателна система с клапани за оптимален звук.
За допира и усещането RS3 предлага по-добро поведение на пътя, по-стабилно усещане в завоите. Резултатът е нов рекорд на Нюрбургринг за този клас коли – 7 минути 33 секунди и 123 стотни – с над 5 секунди по-добро представяне от предишния рекорд.
Audi RS3 се грижи и за обонянието. Новият модел увеличава качеството на материалите, така че те не са приятни само на допир, но и на ухание.
Експертите на Audi са се погрижили RS3 да има отлично ухание на нова кола в интериора и то да се запази възможно най-дълго. Затова всеки компонент от интериора е химично анализиран и оценен.
И накрая вкусът. Не, новото RS3 не се яде. Но предлага комбинация от механика, стил и технологии, които да се харесат на взискателния вкус на клиентите. Колата ще се предлага в две версии – седан и Sportback. Цените в Германия започват от 66 000 евро за Sportback и 68 000 евро за седана.